Novi Audi A3 stiže sljedeće godine

Novi Audi A3 stiže sljedeće godine

Sljedeća generacija audijevog kompaktnog modela iz C segmenta, odnosno modela A3 bi uskoro trebala stići na tržište. Točnije, trenutna treća generacija je na tržištu prisutna još od 2012, a premijeru četvrte generacije možemo očekivati u drugoj polovici sjedeće godine. Prve isporuke na europskim tržištima će uslijediti nedugo zatim, a izvedbe S3 i RS3 će stići tijekom 2020/2021.

To se vanjskog izgleda tiče novi će A3 biti usklađen s dizajnom recentnih audijevih noviteta, a dobar pokazatelj u kojem će smjeru A3 krenuti je i novi A1. U svakom slučaju ne treba očekivati nikakve radikalne poteze, već temeljito osvježenje i modernizaciju uspješne formule. Dodajmo i kako će novi A3 biti dostupan kao hatchback s petorim vratima te kao limuzina.

Nadalje, novi će A3 biti dimenzijama nešto veći što će se pak pozitivno odraziti na rast ponude prostora unutar putničke kabine, osobito na stražnjoj klupi. Veliki iskorak u unutrašnjosti će biti primjetan na kokpitu čiji će sastavni dio postati audijeva digitalna instrumentna ploča Virtual Cockpit uparena s većim središnjim zaslonom infotainmenta.

Općenito, kupcima će biti ponuđena bogatija i naprednija oprema s kojom će ovaj model konkurirati sličnim vozilima iz Mercedesa, BMW-a i sl. Posebno će to biti tako kada je riječ o sigurnosnim sustavima, odnosno sustavima pomoći vozaču kao što su održavanje vozila u prometnoj traci, prilagodljivi tempomat sa stop&go funkcijom, Traffic Jam Assist, Park Assist i sl.

Trenutni A3 je bio među prvim modelima Grupe VW koji se temeljio na modularnoj platformi MQB, a sljedeća generacija će nastaviti tim putem bazirajući se na unaprijeđenoj verziji te platforme. Istu će koristiti sljedeće generacije volkswagenovog Golfa i seatovog Leona, a njihov dolazak na tržište se također očekuje tijekom sljedeće godine.

Što se motorizacije tiče sasvim je izvjesno kako će novi A3 pokretati nekoliko benzinskih i dizelskih turbo motora, a kasnije se mogu očekivati i hibridne verzije, dok u potpunosti električna izvedba nije vjerojatna. Barem ne u prvim godinama ove generacije.

Najpopularniji izbor na tržištima općenito će vjerojatno biti 4-cilindrični benzinci obujma 1,5 i 2,0 litre snage između 150 i 230 KS. Ponudu dizelaša će činiti motori obujma 1,6 i 2,0 litre. Svi navedeni motori će biti upareni s ručnim 6-stupanjskim te 7-stupanjskim automatskim mjenjačima s dvije spojke, a ponudi bi se trebao naći i sustav pogona na sva četiri kotača.

1