Nissan Hyper Urban: radikalni koncept održivosti i mobilnosti

Nissan će do otvorenja salona automobila Japan Mobility Show u Tokiju, koji se održava krajem ovog mjeseca, postupno predstaviti nekoliko digitalnih koncepata kao simbole svojih vodilja u razvoju marke
Japan Mobility Show održava se krajem ovoga mjeseca u Tokiju, a budući da im je to događanje “na domaćem terenu”, u Nissanu se tamo žele dostojno predstaviti. U sklopu priprema za ovaj sajam, objavit će niz koncepata automobila u digitalnom obliku, a njima žele pokazati kako trenutačno razmišljaju o budućnosti mobilnosti, posebice u domeni električnih uzbudljivih vozila koja tek dolaze.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prvi u nizu predstavljenih je Nissan Hyper Urban, električni, radikalno dizajnirani, gradski kompaktni SUV. Njegov je cilj pokazati koliko je kompanija usmjerena na obogaćivanje života svojih kupaca, kroz nadolazeću revoluciju na tržištu automobila i održiv dizajn te transformativne tehnologije. Ovaj model tako bi se trebao dizajnom obraćati mlađoj urbanoj publici, profesionalcima koji vode računa o ekološkoj održivosti.
Osim moderne i robusne estetike, ravnih linija i dojmljivog karaktera, Nissan Hyper Urban zamišljen je i kao potpuno povezani automobil. Korištenjem tehnologija V2H (vehicle-to-home) mogao bi strujom napajati kuću i tako pomoći u upravljanju elektroenergetskom mrežom, a tehnologijom V2G (vehicle-to-grid) sve to preslikalo bi se i na korist za širu zajednicu. Cijelim sustavom upravljao bi inteligentni softverski paket pogonjen umjetnom inteligencijom te optimizirao punjenje vozila, protok energije kroz mrežu i njezino korištenje u zgradama.
Koncept donosi i radikalan novi pogled na produženje životnog vijeka vozila. Nissan teži tome da ovaj automobil (ili njegove izvedenice) zadrže vrijednost kroz duže vrijeme i vlasnicima nude nova iskustva kroz godine koje dolaze. To u prvom redu misle ostvariti softverskim nadogradnjama i novim funkcijama, ali i – zanimljivo – mogućnošću lake zamjene ili nadogradnje dijelova unutrašnjosti. Tako bi, kažu, s vremenom vlasnici mogli promijeniti cijelu instrumentnu ploču i dobiti “novi automobil” uz tek manju nadogradnju.
Interijer također postaje radikalno različit: sjedala se mogu rekonfigurirati kako bi se stvorio dojam dnevne sobe na kotačima, pa se u kabini Nissan Hyper Urbana može i odmoriti od užurbanog gradskog života dok je, kažu, vozilo “parkirano unutar stana”.