Nijemci žele ograničiti brzinu na Autobahnu, ali ne zbog sigurnosti

Anketa provedena u Njemačkoj donijela je zanimljive rezultate. Dok 60% Nijemaca podržava ograničenje brzine vozila na njihovim autocestama, kao glavni razlog za to ne ističu sigurnost u prometu, već – ekologiju
Anketa koju je provela njemačka televizija ARD pokazala je kako 60% stanovnika te zemlje podržava ideju da se na Autobahn, tradicionalno autocestu bez ograničenja brzine, ono ipak uvede. Ispitanici se slažu da bi najviša brzina kretanja vozila na do sada neograničenim dijelovima Autobahna trebala biti 130 km/h, a udio ispitanika koji tako misle porastao je za 3 postotna boda u protekla četiri mjeseca. S druge strane, 38% Nijemaca smatra da na Autobahnu ne treba ograničavati brzinu.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ekološki razlozi
No, ono što donekle iznenađuje u ovom istraživanju jesu razlozi zbog kojih su se ispitanici izjasnili na ovaj način. Naime, kao osnovni se motiv za podršku uvođenju ograničenja brzine ne navodi – kao što biste možda očekivali – sigurnost prometa na autocestama. Naprotiv, najviše je ispitanika tu ideju podržalo kao dio ekološke inicijative za smanjenje zagađenja okoliša.
Anketa je pokazala da je smanjenje brzine na autocestama značajno poželjnija ekološka inicijativa od, primjerice, uvođenja dodatnog ekološkog poreza ili dodatnog poreza na meso i mliječne proizvode. Kao najmanje privlačan potez vladajućih kojim bi se smanjio utjecaj cestovnog prometa na zagađenje ističe se poskupljenje goriva – tome se protivi čak 78% ispitanika. Nijemci će, dakle, radije odustati od neograničeno brze vožnje autocestama nego da pristanu na dodatne poreze, pogotovo one koji se tiču goriva.
Iako istraživanja pokazuju da bi uvođenje ograničenja brzine na njemačkim autocestama moglo smanjiti emisije stakleničkih plinova za oko dva milijuna tona godišnje, vladajući i dalje o tome ne razmišljaju ozbiljno.