Neverin “blizanac” skinuo ju je s trona kad je riječ o ubrzanju

Neverin “blizanac” skinuo ju je s trona kad je riječ o ubrzanju

Električni hiperautomobil zasnovan na istoj šasiji kao i Rimac Nevera, Pininfarina Battista, testiranjem u Dubaiju ovoga tjedna službeno je postao serijski automobil s najboljim ubrzanjem na svijetu

Talijanski proizvođač luksuznih automobila Pininfarina svoj je novi električni model Battista zasnovao na Rimčevoj Neveri, naručivši od Rimac Automobila 150 šasija i pogonskih sklopova, na koje potom postavljaju sve ostale vlastite komponente. Ovi automobili tako su u svojoj osnovi “blizanci”, no prilično se razlikuju vanjskim izgledom, završnom obradom, a kako sada vidimo, postoje i razlike u performansama, unatoč gotovo istim tehničkim karakteristikama.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Pininfarina je Battistu dovezao u Dubai, gdje su na tamošnjem autodromu obavili neka napredna brzinska testiranja i mjerenja, a pritom oborili i nekoliko rekorda – među njima i onaj Neverin. Prvi je ovo puta, nakon početka serijske proizvodnje, da iz talijanske kompanije u javnost izlaze s rezultatima s testiranja. Kada pogledate brojeve, bit će vam jasno zašto su čekali do sada. Rezultati su, naime, spektakularni.

Svjetski rekordi za serijske automobile

Evo što je Pininfarina Battista točno postigla svojom “launch control” tehnologijom i karbon-keramičkim kočnicama:

  • Ubrzanje 0-60 mph: 1,79 sekundi (Nevera bilježi 1,85 s),
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 1,86 sekundi (Nevera mjeri 1,97 s),
  • Ubrzanje 0-200 km/h: 4,79 sekundi,
  • Usporavanje 100-0 km/h: 31 metar.

Podaci o ubrzanju znače da je Battista sada automobil s najbržim ubrzanjem na svijetu među svim serijskim automobilima. Rekord za najvišu postignutu brzinu u toj kategoriji odnedavno drži Nevera s 412 km/h, a iz Pininfarine taj rekord nisu pokušali oboriti – njihova Battista elektronički je ograničena na 350 km/h. No, napominju kako su prema WLTP ciklusu dobili 476 kilometara dosega s jednim punjenjem baterije, što je svjetski rekord za električni hiperautomobil.

Podaci o 1.900 KS i 2.340 Nm okretnog momenta poklapaju se s Neverinima, a slična je i cijena. Battista, naime, košta 2,2 milijuna eura, bez uključenih poreza.

Podijeli:
1