Nakon odlaska Renaulta, Rusi planiraju oživjeti marku Moskvič

Renaultova tvornica u Moskvi mogla bi biti nacionalizirana i prenamijenjena za proizvodnju automobila koji se tamo ne sklapaju već desetljećima
Priča o odlasku Renaulta iz Rusije, tj. o prodaji tamošnjeg poslovanja ruskim državnim institucijama i gradu Moskvi, ima i zanimljiv nastavak. Naime, gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin najavio je kako će, po odlasku Renaulta, njihova moskovska tvornica biti nacionalizirana. Ovaj pogon, kaže, ima “dugu i slavnu povijest”, pa će u narednom razdoblju biti ponovno pokrenuta pod patronatom gradske uprave.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Povratak legende
No, tamo se neće proizvoditi moderni automobili kakve je sklapao Renault, već će zaposlenici tijekom ove godine dobiti novi zadatak – oživjeti legendarnu marku Moskvič. Automobili pod ovom markom proizvodili su se u vrijeme Sovjetskog Saveza, a dijelovi su dolazili iz raznih krajeva Rusije, kao i iz Istočne Njemačke. Nakon raspada SSSR-a, tvornica je prvo bila privatizirana, da bi kasnije propala.
“2022. godine okrenut ćemo novu stranicu u povijesti Moskviča”, najavio je Sobjanin, ne otkrivši kako i tko će razviti novi automobil pod starom markom. No, revitalizirana moskovska tvornica trebala bi, ako je vjerovati najavama gradonačelnika, isprva proizvoditi klasične automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem, a u budućnosti bi čak mogla sklapati i one električne. Kao glavnog tehnološkog partnera istaknuo je proizvođača kamiona Kamaz, od kojega bi nova tvornica Moskviča mogla nabavljati potrebne dijelove.
U Rusiji i dalje na cestama prometuje oko 200 tisuća Moskviča, od kojih je 46 tisuća starije od 35 godina, kažu službeni podaci. Posljednji Moskviči s proizvodne linije u Rusiji su sišli prije 20-ak godina, prije nego je 2002. i službeno bio proglašen bankrot.