Na hrvatsko tržište stigao karavanski Peugeot 508 SW

Na hrvatsko tržište stigao karavanski Peugeot 508 SW

Nakon što je Peugeot krajem prošle godine lansirao novu generaciju limuzinske 508-ice sada je na rad stigla i njezina praktičnija karavanska verzija pod oznakom 508 SW.

Jedan od glavnih aduta ovog noviteta će svakako biti činjenica da je atraktivan dizajn limuzinskog modela odlično pretočen u praktičniji karavanski oblik pa i SW krasi visoki stupanj sportske elegancije i dinamičnosti vanjštine. S druge strane unutrašnjost se može povaliti velikom ponudom prostora za putnike, zavidnim obujmom prtljažnika te dakako posljednjom generacijom peugeotovog i-Cockpita.

Novi je 508 SW dugačak 4,78 m (samo 3 cm dulji od limuzine i 5 cm kraći od prethodne generacije), a s visinom od 1,42 m (oko 6 cm manje od prethodne generacije) gotovo je jednako visok kao i limuzina. Smanjenje visine krova nije utjecalo na ponudu prostora za glave putnika otraga.

Prtljažniku se pristupa putem praktičnih petih vrata (koja mogu biti motorizirana i mogu se otvarati slobodnih ruku). Prag prtljažnika nizak je i širok (6 cm niži od limuzine, samo 63,5 cm udaljen od tla, 2,4 cm širi). Pokrov prtljažnika koji se lako postavlja i uklanja pruža izravan pregled cijelog prtljažnika kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je da bude jednostavnog oblika i potpuno iskoristiv. Obujam prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara).

Osim što je praktičan, pristup prtljažniku dodatno je olakšan pragom od nehrđajućeg čelika koji olakšava utovar. Inačica GT opremljena je aluminijskim krovnim nosačima i praktičnom mrežicom za organizaciju prtljažnika. Modularnost je iznimno važna za karavane pa je novi 508 SW opremljen stražnjom klupom s djeljivim naslonom te s funkcijom Magic Flat. Taj sustav omogućuje trenutačno preklapanje bočnih sjedala s pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika. Time se stvara potpuno ravna podnica koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora.

Velika je pozornost posvećena smještaju i dimenzijama različitih rješenja za odlaganje pa se u hlađeni pretinac za rukavice mogu odložiti dvije boce od 1,5 l, po jedna boca od 1 l u svaka vrata i dvije boce od pola litre u središnji pretinac za odlaganje ispod naslona za ruke (uz držače čaša). Zahvaljujući inteligentnom smještaju pretinca za kablove, veliko područje oko mjenjača EAT8 omogućuje dovoljno prostora i za najveće pametne telefone (ako se ne pune indukcijski u prostoru ispod središnje konzole).

Putnici na prednjim sjedalima mogu se opustiti u ergonomskim sjedalima (koja nose oznaku AGR) i uživati u pet programa za masažu više točaka na tijelu. Velik je raspon bogatih i profinjenih materijala za obloge i presvlake, kao što su Alcantara ili Nappa koža. Potonja dolazi u dvije boje, crnoj ili tamnocrvenoj. Putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u dodatnoj udobnosti koju im jamči naslon koji se može nagnuti do 27 °. U usporedbi s limuzinom dostupna su dodatna 4 cm prostora za glavu, a putnici mogu uživati i u panoramskom staklenom krovu.

Novi 508 SW nudi širok raspon sustava pomoći u vožnji posljednje generacije kako bi udovoljili sve zahtjevnijim EuroNCAP kriterijima. U ponudi su sustav Night Vision, prilagodljivi tempomat sa funkcijom Stop & Go , upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkcija pomoći pri parkiranju Park Assist, Full LED svjetla sa funkcijom osvjetljenja zavoja i dr.

Novi 508 SW pokreće nova generacija PureTech i BlueHDi motora (sa SCR tehnologijom) koja je dakako dostupna i u limuzinskoj izvedbi. Tako su u ponudi dvije benzinske verzije s PureTech 1.6-litrenim motorom: PureTech 180 S&S EAT8 i PureTech 225 S&S EAT8. Uz njih tu su i četiri dizelske verzije pokretane s BlueHDi 1.5 i 2.0-litrenim motorima: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 i BlueHDi 180 S&S EAT8.

Svi motori su standardno upareni s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem (EAT8), osim verzije BlueHDi 130 S&S koje je dostupna i s ručnim 6-stupanjskim (BVM6) i sa spomenutim automatikom. U načinu rada ECO obitelj Pure Tech motora opremljena s automatskim mjenjačima EAT8 automatski uključuje opciju krstarenja. Ova je funkcija dostupna pri brzinama od 25 do 130 km/h, kad to dopuštaju uvjeti na cesti. Pokreće se kad vozilo ne prepozna stopalo na papučici, a vozač ne primjećuje promjenu. Smanjuje unutarnje trenje mjenjača i smanjuje potrošnju goriva za oko 3%.

Proizvođač ističe ekonomičnost i nisku razinu štetnih emisija, a početkom 2020. ponudi će se pridružiti i učinkoviti benzinski plug-in hibridni pogonski sklop s električnom autonomijom od 50 km (WLTP). Baterije će biti smještene ispod sjedala u drugom redu kako bi se sačuvala prostranost prtljažnika.

Cijene kreću od 217.180 kn za BlueHDi 130 S&S Active BVM6, dok će najskuplji dizel BlueHDi 180 S&S EAT8 GT stajati 327.884 kn. Benzinske verzije stoje 282.654 kn koliko je potrebno izdvojiti za PureTech 180 S&S EAT8 GT line, odnosno 320.712 kn koliko košta PureTech 225 S&S EAT8 GT.

Podijeli:
1