Monovolumen Volvo EM90 kao “dnevna soba na kotačima”

Novi potpuno električni monovolumen, gotovo pa minibus, iz Volva, prvo će doći na kinesko tržište jer je najviše prilagođen upravo željama i potrebama azijskih kupaca. Volvo je, ipak, u kineskom vlasništvu
Gotovo tri mjeseca nakon prve najave, Volvo je službeno predstavio svoj sljedeći veliki monovolumen, nazvan EM90. Potpuno je to električno vozilo ovećih dimenzija, koje se komotno može smjestiti i u kategoriju minibusa. Iz Volva kažu da je misao vodilja bila stvoriti “udobnu dnevnu sobu na kotačima, s dovoljno prostora za život sa svojim bližnjima”. Kao takav, posebno je prilagođen jednom segmentu kupaca, kojih je najviše u Aziji – pa će ovaj model prvo stići u prodaju na kinesko tržište, ujedno i najveće svjetsko tržište automobila i Volvu domicilno, budući da im je vlasnik kineska tvrtka Geely.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
EM90, kažu, nakon nedavno prikazanog malenog SUV-a EX30, predstavlja drugo značajno širenje game u kratkom razdoblju, čime žele proširiti svoju bazu korisnika, pokriti više segmenata tržišta te osigurati veću profitabilnost. Isto tako, lansiranje modela EM90 usklađeno je s misijom prelaska na isključivo električne pogone do 2030. godine.
Izvana, vidljivo je da je riječ o radikalnom dizajnu, “kockastom” skandinavskom pristupu, ali s modernim detaljima poput rasvijetljene prednje maske i atraktivnih LED elemenata. Prednja svetla u obliku su “Thorovog čekića”, i izdaleka daju naslutiti da je riječ upravo o Volvu. Iznutra također sve odiše luksuzom i prostranošću, pa je kabinu s tri reda sjedala moguće koristiti u više konfiguracija. Da dojam dnevne sobe bude potpun, pobrinut će se i čak 21 ugrađeni Bowers & Wilkins zvučnik. Ispred vozača nalazi se 15,4-inčni infotainment zaslon, a svi ostali mogu razne sadržaje gledati na 15,6-inčnom ekranu, ovješenome na krov.
S tehničke strane, EM90 će nuditi snažne elektromotore snage 200 kW (268 KS), a uz punu bateriju od 116 kWh ovaj će minibus moći prevaliti čak 738 kilometara (prema kineskom standardnom mjernom ciklusu CLTC, koji obično dodaje oko 10% na WLTP mjerenje). Brzi punjač omogućit će napuniti bateriju od 10% do 80% za otprilike pola sata. Tehnologija dvosmjernog punjenja omogućava ovom vozilu puniti druge automobile ili pak napajati razne električne uređaje. Najviša brzina deklarirana je na 180 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h ostvaruje se za 8,3 sekunde.
Opremljen je brojnim senzorima, kamerama te mmWave i ultrazvučnim radarima, što mu omogućava mnoge funkcije aktivne sigurnosti i pomoći vozaču. Ističe se i ugrađeni filter čestica, koji iz zraka uvučenog kroz ventilaciju uklanja 95% štetnih čestica PM 2,5.
Kupci u Kini već sada mogu naručiti svoj Volvo EM90. Proizvodit će se u Geelyjevoj tvornici u mjestu Hangzhou Bay. Početna cijena bit će oko 105.000 eura.