Mladi američki proizvođač električnih vozila Rivian izlazi na burzu i više će vrijediti od Renaulta ili Nissana

Mladi američki proizvođač električnih vozila Rivian izlazi na burzu i više će vrijediti od Renaulta ili Nissana

Kompanija koju je ranije financijski potpomogao Amazon sada će postati dioničko društvo s dionicama u javnoj ponudi, pri čemu su već prikupili gotovo 12 milijardi dolara novog kapitala. A još uopće nam uhodanu proizvodnju i u stvari za sada proizvodi - samo gubitke

Na krilima burzovnog uzleta koji se proteklih mjeseci događa u SAD-u, a vjerojatno potaknuti i tržišnim i burzovnim uspjehom Tesle, američki je proizvođač električnih vozila Rivian pokrenuo svoju inicijalnu javnu ponudu dionica na burzi Nasdaq. Za svoj debitantski nastup na burzi ponudili su investitorima 153 milijuna svojih dionica po početnoj cijeni od 78 dolara, čime će im tržišna valuacija kompanija biti postavljena na preko 77 milijardi dolara.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Amazon veliki ulagač i kupac

U procesu inicijalne javne će ponude Rivian ovom prodajom dionica prikupiti nešto manje od 12 milijardi dolara svježeg investicijskog kapitala, a time će ovo biti jedan od najvećih IPO-a u Sjedinjenim američkim državama posljednje vrijeme. Ranije je ovaj američki startup ulaganja prikupljao privatnim rundama financiranja, a kao jedan od najvećih ulagatelja do sada ističe se Amazon. Osim što su kupili značajan vlasnički udio u Rivianu, od njih su i naručili čak 100.000 dostavnih kombi vozila, dajući im tako velik poslovni poticaj.

Za ovaj model kamioneta (i SUV-a koji s njime dijeli šasiju) kompanija je zaprimila preko 55 tisuća prednarudžbi. Iako su privatne astronaute prevozili početkom ljeta, do sada je Rivian R1T isporučen tek nekolicini kupaca. Navodno je sklopljeno tek nekoliko primjeraka za novinarska testiranja i manje od 200 komada za prave kupce. Trenutačno je u planu veliko povećanje proizvodnih kapaciteta, uz obećanje da će masovnije isporuke započeti sljedećeg mjeseca. Svih 55.400 komada, pak, u Rivianu ne planiraju isporučiti prije kraja 2023. godine.

Ulazak na izazovno tržište

Dosadašnji im financijski pokazatelji također nisu sjajni. Tijekom 2020. godine zabilježili su gubitak od oko milijarde dolara, što su ponovili i u prvoj polovici 2021. No, imajući snažno financijsko zaleđe Amazona “pregurali” su i tu fazu razvoja kompanije, pa su sada od ostalih investitora uspjeli dobiti dodatnih 12-ak milijardi. One će im prije svega trebati kako bi se borili protiv rastuće konkurencije – sjetimo se samo da, u SAD-u iznimno popularne, kamionete, na električni pogon planiraju nuditi Ford (F-150), Tesla (Cybertruck) i GMC (Hummer), pa im slijedi teška tržišna borba za naklonost kupaca.

Podijeli:
1