Mercedes-Benz predstavio novu A klasu

Na posebnoj prezentaciji održanoj večeras u Amsterdamu, Mercedes-Benz je predstavio novu generaciju svog kompaktnog modela, odnosno novu A klasu koja će se na tržištima naći već ovog proljeća. Knjiga narudžbi će biti otvorena početkom idućeg mjeseca. Proizvođač navodi kako je nova A klasa u odnosu na svog prethodnika dinamičniji, privlačniji i zreliji automobil unaprijeđen na svakom području, od dizajna preko tehnologije do udobnosti, sigurnosti i sl.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
S tehničke strane, veliki korak naprijed predstavlja novi mercedesov infotainment sustav MBUX (Mercedes-Benz User Experience) koji nudi niz funkcija koje su prije bile rezervirane za luksuznije segmente. Nadalje, u određenim uvjetima vožnje nova A klasa je u mogućnosti voziti polu-autonomno, a na zahtjev su dostupna Multibeam LED prednja svjetla.
Kada je riječ o dizajnu, u Mercedesu su igrali na sigurno pa je više riječ o evoluciji linija prethodnika, no opet lako su primjetne određene novosti u mercedesovoj dizajnerskoj filozofiji Senzualne čistoće što je rezultiralo time da nova A klasa u isto vrijeme djeluje i elegantnije i dinamičnije. Recimo i da su promjene dizajna poboljšale aerodinamičke sposobnosti vozila pa koeficijent otpora zraka (Cd) sada iznosi 0,25, a priču o vanjskom dizajnu zaokružimo podatkom kako će kupcima na raspolaganju stajati kotači veličine između 16 i 19 cola.
Rast vanjskih dimenzija, odnosno povećanje međuosovinskog razmaka je zajamčilo i rast ponude prostora unutar temeljito redizajniranog putničkog prostora, koja bi lako mogao biti i jedan od glavnih aduta ovog vozila. Novi dizajn, moderno uređenje i bogata oprema kao da su izravno prebačeni iz više klase, a među mnogim pojedinim novim elementima posebno se ističu instrumentna ploča i središnji zaslon. Točnije, ovaj samostojeći zaslon dostupan je u tri inačice, odnosno s dva 7-inčna zaslona, s jednim 7- i jednim 10,25-inčnim zaslonom te s dva 10,25-inčna zaslona.
Ranije spomenuti MBUX će, prema riječima proizvođača, omogućiti dosad neviđeno iskustvo upotrebe vozila. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX se može individualizirati i prilagođava se korisniku, čime se stvara emocionalna veza između vozila, vozača i putnika.
Njegove dodatne značajke uključuju široki zaslon kokpita visoke razlučivosti s uporabom na dodir, navigacijski zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti te inteligentnu glasovnu kontrolu s prepoznavanjem prirodnog govora koja se aktivira ključnim riječima Hej, Mercedes. Također je dostupan i Head-up zaslon. S novom generacijom informacijskog sustava MBUX pokrenute su nove i poboljšane usluge Mercedes me connect.
Nadalje, recimo kako je povećana zapremina prtljažnika na 370 dm3 (+29 l), unaprijeđena je razina praktičnosti putničke kabine raznim rješenjima, pretincima i mjestima za ostavu manjih predmeta, povećana je preglednost van vozila i sl. Bogatiji je i popis standardne te opcijske opreme s posebnim naglaskom na sigurnosti, a učinjen je i velik iskorak na povećanju udobnosti i komfora, odnosno smanjene su razine buke i vibracija unutar vozila. Dorađeni ovjes je također učinio svoj dio posla, a vrijedi spomenuti i činjenicu kako proizvođač navodi osjetno povećanje agilnosti, voznih sposobnosti i sigurnosti.
Kupcima će ispočetka biti dostupne tri motorizacije
- A 200: 1.4, 120 kW (163 KS), 250 Nm, 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (potrošnja u mješovitoj vožnji 5,1 l/100 km, 120 g/km CO2) ili 6-stupanjski ručni mjenjač (potrošnja u mješovitoj vožnji 5,6 l/100 km, 133 g/km CO2)
- A 250: 2.0, 165 kW (224 KS), 350 Nm, 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (potrošnja u mješovitoj vožnji 6,0 l/100 km, 141 g/km CO2)
- A 180 d: 1.5, 85 kW (116 KS), 260 Nm, 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (potrošnja u mješovitoj vožnji 4,1 l/100 km, 108 g/km CO2)
Nakon toga, u ponudi će se naći i drugi motori. Spremnik goriva standardno ima obujam od 45 litara, a opcijski je dostupan spremnik od 51 l. Nova A klasa će biti dostupna i sa stalnim pogonom na sve kotače 4Matic s prilagodljivom raspodjelom okretnog momenta.