Mercedes-Benz predstavio novo Eksperimentalno sigurnosno vozilo – ESF 2019

Mercedes-Benz predstavio novo Eksperimentalno sigurnosno vozilo – ESF 2019

Mercedes je u Frankfurtu predstavio svoje novo Eksperimentalno sigurnosno vozilo (ESF 2019) temeljeno na plug-in hibridnoj verziji modela GLE. Radi se o automobilu nakrcanom najmodernijim i najnapredniji sigurnosnim sustavima s kojim Mercedes pokazuje svoju posvećenost najvišoj razini sigurnosti svojih putnika i drugih sudionika u prometu.

Također, ovo vozilo nam pokazuje što možemo očekivati od budućih mercedesovih automobila na ovom području. Dakle, mnoge od ovih sustava mercedesovi stručnjaci još uvijek razvijaju i istražuju njihove mogućnosti te bi se jednog dana neki od njih trebali naći i u serijskim vozilima. Prema službenom priopćenju pojedini sustavi su vrlo blizu komercijalne upotrebe.

Ukratko ESF 2019 je opremljen sustavima kojima štiti svoje putnike, ali i druge sudionike u prometu, odnosno druge vozače i putnike, pješake, bicikliste, motoriste i sl. Dodajmo i da je opremljen polu-autonomnim sustavom upravljanja, a kada je automobil u autonomnom modu mali upravljač i pedale se uvuku u prednju armaturu kako bi se smanjio rizik od potencijalnih ozljeda u slučaju sudara.

Dorađeni su zračni jastuci te im je promijenjen položaj kako bi ih se prilagodilo novoj unutrašnjosti autonomnih vozila. Primjerice, vozačev zračni jastuk je u prednjoj armaturi i sl. Digital Light je novi sustav rasvjete koji neće zasljepljivati druge vozače, dok će vozaču ovog automobila ponuditi besprijekornu vidljivost. Pre-Safe Child sustav je osmišljen za posebnu zaštiti najmlađih putnika, a djeluje tako da se aktivira prije sudara.

Nadalje, vrijedi spomenuti stražnja zračne jastuke, osvjetljenu kopču pojasa, grijani stražnji pojas, vozačev zračni jastuk koji se zateže kako bi upozorio vozača na prebrzi prilazak zavoju, bočnu rasvjetu, sustav prepoznavanja pješaka i biciklista s boka, autonomno kočenje, zvučne i svjetlosne signale vozaču….

Također, tu je i mali robot koji automatski izlazi iz stražnjeg kraja vozila u slučaju sudara kako bi na cesti postavio trokut koji će upozoriti ostale vozače na opasnost na cesti. Nadalje, ESF 2019 može komunicirati s drugim sudionicima u prometu putem informacija koje projicira na stražnjem staklu ili na krovu, za još bolju vidljivost.

Tijekom godina Mercedes je proizveo preko 30 eksperimentalnih vozila, mnogi sustavi koji su na njima iskušavani su našli svoj put do serijske proizvodnje.

Podijeli:
1