Mercedes-Benz osvježio S klasu

Mercedes je na šangajskom auto salonu predstavio osvježenu izvedbu trenutne generacije svog predvodnika ponude, odnosno S klase. Ovaj facelift donosi razne dorade stylinga te još više tehničkih novosti kojima je cilj održati ovaj automobil na samom vrhu i to ne samo mercedesove modelne ponude.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Krenimo redom i recimo kako su sve izvedbe dobile osvježeni prednji i stražnji kraj vozila, 6 i 8-cilindrični modeli će imati jednu, a V12 i verzije s produljenim međuosovinskim razmakom drugu masku motora. Maybach izvedba je dodatno ukrašena raznim kromiranim dodacima te novom Maybach značkom sprijeda. Također, tu su dorađeni branici, završeci ispušnog sustava, kao i nova LED svjetla sprijeda i otraga te opcijski sustav LED Intelligent Light System, a izmjene vanjskog dizajna zaokružuje čak sedam novih naplataka veličine između 17 i 20 cola koji su dio ili standardne ili opcijske opreme.
Mercedes je već ranije objavio nekoliko fotografija interijera koje su otkrile novi upravljač, razne nove ukrase, presvlake, novu ambijentalnu rasvjetu i sl. Također, saznali samo da će dva 12,3-inčna zaslona visoke razlučivosti ubuduće dijeliti zajedničko kućište, odnosno da će instrumentna ploča i središnji zaslon sada biti jedna cjelina, a moguće je izabrati između nekoliko različitih postavki prikaza. Cjelokupni je kokpit gotovo u potpunosti digitaliziran, većinom sustava se može upravljati putem kontrola na upravljaču, kao i putem touchpada na središnjoj konzoli te glasovnih naredbi.
Novost čini i nova linija ključeva, kao i sustav Energizing Comfort Control koji uparuje razne sustave poput klima uređaja, masažnih sjedala, osvjetljenja i sl. kako bi stvorio opuštajuću atmosferu koja će odgovarati korisniku koji može izabrati između nekoliko programa.
Kupce će možda najviše interesirati dorade pogonskih strojeva. Benzinsku ponudu otvara 4.0 V8 bi-turbo snage 469 KS i najvećeg okretnog momenta od 700 Nm u izvedbi S 560 4Matic. U mercedesu kažu da je riječ o jednom od najekonomičnijih V8 motora na svijetu, a svakako je 10% štedljiviji od prethodnika. Također, nudi opciju deaktivacije cilindara pri manjim opterećenjima.
Isti će motor u verziji snage 612 KS i najvećeg okretnog momenta od 900 Nm pokretati AMG S 63 4MATIC+ i zamijeniti dosadašnji 5,5 V8 bi-turbo. Uz novi motor tu je i novi AMG-ov Speedshift MCT automatski 9-stupanjski mjenjač koji će u suradnji sa spomenutim motorom omogućiti ubrzanje do 100 km/h za 3,5 sekunde. AMG S 65 dakako nastavlja sa 6,0-litrenim V12 pogonskim strojem snage 630 KS i najvećeg okretnog momenta od 1000 Nm.
Dizelsku ponudu će činiti modeli S 350d 4Matic i S 400d 4Matic čiji će 3,0-litreni 6-cilindrični pogonski strojevi razvijati 286 KS i 600 Nm, odnosno 340 KS i 700 Nm. Tvornički podaci kažu da će se potrošnja ovih modela kretati oko 5,5 i 5,6 l/100 km.
Ponuda motora će kasnije biti proširena prije svega rednim 6-cilindričnim benzincem te plug-in hibridnim pogonskim sklopom s električnom autonomijom od oko 50 km, a u isto vrijeme premijeru će imati i 48-voltni elektropokretač / elektrogenerator, električni kompresor i sl.
Veliku novost predstavljaju i razne dorade mnogih sustava pomoći vozaču koji sada mogu u određenim uvjetima i situacijama preuzeti upravljanje nad automobilom, o čemu smo već pisali, no možemo vas podsjetiti da će S klasa putem sustava Active Emergency Stop Assist u potpunosti sigurno zaustaviti automobil ukoliko vozač izgubi svijest za upravljačem ili zaspe. Unaprijeđeni su sustavi Active Steering i Distance Assist, a Active Lane Change Assist sada može preuzeti manevriranje vozilom nakon što vozač da naredbu pritiskom ručice žmigavca.
Nadalje, nova S klasa će automatski prilagoditi brzinu prilikom nailaska na zavoje i raskršća, a koristit će pohranjene podatke o ograničenjima brzine te sustav prepoznavanja prometnih znakova kako bi upozorio vozača da je u prekršaju. Da bi mogao ispunjavati sve ove i mnoge druge funkcije osvježena S klasa koristi kamere, radare, karte, navigaciju i sl. kako bi mogla biti na usluzi vozaču i povećala stupanj sigurnosti.
Unaprijeđen je i Active Body Control ovjes, a tu je i nova funkcija naginjanja karoserije prema unutrašnjosti zavoja za do 2,65 stupnja kako bi se smanjio osjet utjecaja centrifugalne sile na tijela putnika.
Cijene raznih verzija ovog automobila još uvijek nisu poznate, a dolazak na europska tržišta se očekuje već tijekom ovog ljeta.