Mercedes-Benz GLS – S klasa SUV-ova

Mercedes-Benz GLS – S klasa SUV-ova

Mercedes je na auto salonu u New Yorku predstavio novu generaciju modela GLS. Ovaj veliki SUV s tri reda sjedala je stuttgartska konkurencija BMW-ovom X7, a u osnovi se radi o većoj izvedbi modela GLE. Naime, s GLS sa GLE-om i dijeli veliki broj zajedničkih komponenti. U svakom slučaju radi se o najvećem i najluksuznijem SUV-u koji je na sebi nosi mercedesovu zvijezdu.

U odnosu na svog prethodnika novi GLS je 77 mm dulji (5,2 m) i 22 mm širi. Također, produljen mu je i međuosovinski razmak koji sada iznosi 3137 mm. To sve znači više prostora unutar putničke kabine, posebno u drugom i trećem redu sjedala. U ovaj potonji, kažu u Mercedesu, se sada mogu smjestiti osobe visine do 1,94 m.

Dakle, GLS može poslužiti za prijevoz do sedam osoba, a sva sjedala su električno podesiva. Dakako, moguće ih je i preklopiti u gotovo ravnu podnicu, a tada obujam prtljažnika raste do ogromnih 2400 litara. Dodajmo i da će Mercedes kupcima ponuditi opciju sa šest sjedala u rasporedu 2+2+2. Drugim riječima, drugi red će izgubiti jedno (srednje) mjesto za dodatni komfor na preostala dva sjedala.

U New Yorku GLS je debitirao u izvedbi GLS 580 4Matic, a riječ je o tzv. blagom hibridu kojeg pokreće 4,0-litreni V8 uparen sa 48-voltnim EQ Boost sustavom. Ovaj pogonski sklop razvija snagu od 490 KS te najveći okretni moment od 700 Nm, a tome treba pridodati putem EQ Boosta kratkotrajno dostupnih dodatnih 250 Nm i 22 KS.

Ponuda motora će nadalje uključivati i 6-cilindrične benzinske i dizelske jedinice. GLS 450 4Matic pokreće 3.0 redni 6-cilindrični motor snage 367 KS i najvećeg okretnog momenta od 500 Nm. Prema dosadašnjim saznanjima ova verzija neće biti dostupna u Europi, već će europskim kupcima biti dostupan dizelski 2,9-litreni redni 6-cilindrični motor u verzijama GLS 350d 4Matic i GLS 400d 4Matic.

GLS 350d 4Matic razvija snagu od 286 KS i najveći okretni moment od 600 Nm, a GLS 400d 4Matic 330 KS te 700 Nm. Svi motori dostupni s ovim automobilom su standardno upareni s 9G-Tronic automatskim mjenjačem i narednim 4Matic sustavom pogona na sva četiri kotača koji prema potrebi može isporučiti do 100% okretnog momenta na jednu osovinu.

Bogata i napredna oprema, kao i visoka kvaliteta izrade te upotrijebljenih materijala se podrazumijevaju. Kupcima će biti dostupne i razne mogućnosti personalizacije vozila. Posebno rijedi izdvojiti posljednju izvedbu infotainmenta MBUX koji dolazi sa dva velike 12,3-inčna zaslona, head-up zaslon u boji, dva stražnja zaslona veličine 11,6 inča, standardni Airmatic i opcijski E-Active Body Control ovjes…

Za sada nema nikakvih službenih informacija o AMG i Maybach verzijama, no one su vrlo izgledne. Svakako s V8, a možda i s V12 motorima. Prodaja novog GLS-a će započetu prije kraja ove godine.

Podijeli:
1