Mercedes-AMG predstavio novi 4-cilindrični turbo motor snage do 415 KS

Mercedes-AMG predstavio novi 4-cilindrični turbo motor snage do 415 KS

Mercedes je objavio službene podatke o svom novom 2,0-litrenom 4-cilindričnom motoru koji će se ugrađivati i model AMG A 45 i njegove srodnike. Radi se o pogonskom stroju pod oznakom M 139, a kupcima će biti dostupan u dvije izvedbe različite snage.

Prva je standardna verzija koja će u ovom high-performance hatchbacku razvijati snagu od 285 kW, odnosno 387 KS pri 6500 o/min te najveći okretni moment od 480 Nm između 4750 i 5000 o/min. Druga verzija će se ugrađivati u S modele i razvijat će snagu od 310 kW, odnosno 421 KS pri 6750 o/min i najveći okretni moment od 500 Nm između 5000 i 5250 o/min.

Riječ je o uistinu impresivnim brojkama za jedan 4-cilindrični motor. Posebno ako u obzir uzmemo činjenicu da će ovaj pogonski stroj biti sposoban razvijati snagu od 155 kW, odnosno 211 KS po litri svog obujma.

Nadalje, ovaj će se AMG-ov motor moći zavrtjeti do 7200 o/min, a krivulja isporuke okretnog momenta je navodno vrlo slična onoj kod atmosferskog motora. M 139 teži 160,5 kg, a opremljenim je novim twin-scroll turbopunjačem koji ima kućište turbine s dva različita protočna prolaza koji su paralelni jedan s drugim. To, zajedno s podijeljenim kanalima u ispušnom kolektoru, sprečava pojedinačne cilindre da negativno utječu jedni na druge tijekom ciklusa opterećenja.

U usporedbi s turbo 2.0-litrenim 4-cilindričnim motorom u A 35, novi motor je zaokrenut za 180 stupnjeva, a to mu omogućuje pozicioniranje turbo i ispušnog razvodnika na stražnjoj strani. Možda ne zvuči previše važno, ali omogućuje da se motor opremi usisnikom zraka na prednjoj strani i poboljša protok zraka.

Što se tiče samog motora, on ima aluminijsko kućište radilice, radilicu od kovanog čelika i kovane aluminijske klipove koji se nalaze u cilindričnim košuljicama obloženim Nanoslideom. Tu je i novi dvostupanjski sustav ubrizgavanja goriva, kao i repozicionirane mlaznice za ubrizgavanje i svjećice koje omogućuju veće ispušne ventile.

S obzirom na visoke performanse motora, hlađenje je važna stavka. Kako bi se bolje nosio s tim problemom, A 45 će imati električnu pumpu za vodu koja radi neovisno o motoru. Automobil će također biti opremljen hladnjacima koji će pomagati glavnom hladnjaku smještenom s prednje strane motora.

Podijeli:
1