McLaren predstavio Speedtail – duhovnog nasljednika modela F1

McLaren predstavio Speedtail – duhovnog nasljednika modela F1

Britanski proizvođač sportskih automobila je službeno predstavio svoj novi model pod imenom Speedtail, a riječ je o modernoj interpretaciji modela F1, odnosno o njegovom tzv. duhovnom nasljedniku. Speedtail pripada mclarenovoj liniji Ultimate Series, a tvorničko priopćenje ga opisuje kao prvi svjetski hyper GT.

Konkretnije, Speedtail pokreće hibridni (benzin-struja) pogonski sklop kombinirane snage 1050 KS, no točni tehnički detalji za sada još uvijek ostaju nepoznati. Ipak, osnovu vjerojatno čini 4,0-litreni V8 bi-turbo iz modela Senna. McLaren se pohvalio tek najvećom brzinom od 403 km/h te činjenicom kako će ovaj automobil do 300 km/h ubrzati za 12,8 sekundi, što je 0,3 sekunde brže od puno snažnijeg bugattijevog Chirona kojemu je za to potrebno 13,1 sekunda.

Svaka karoserijska površina je izrađena od ugljičnih vlakana, a vanjski oblik automobila je prilagođen niskom otporu zraka. Otud dugački karakteristični rep vozila, a ukupna mu duljina iznosi 5137 mm, što ga čini 549 mm duljim od modela P1 te 600 mm duljim od Chirona. Tu su i dvije kamere koje su uvlače u karoseriju kako bi se dodatno smanjio otpor zraka, dok poklopci prednjih kotača smanjuju turbulencije. Svakako treba izdvojiti i posebna stražnja aktivna krilca koja se podižu i spuštaju bez prekida u liniji automobila.

U unutrašnjost se mogu smjestiti vozač i dva putnika u rasporedu 1+2. Vozačevo sjedalo je izrađeno od ugljičnih vlakana, a dva bočna sjedala su integrirana u monocoque šasiju koja je također izrađena od ugljičnih vlakana te je jedinstvena za ovaj automobil. Naime, McLaren je u postupak njene proizvodnje uveo titan, odnosno materijal pod nazivom Titanium Deposition Carbon Fibre. Radi se jedan mikron tankom sloju titana koji se unosi izravno u tkanje ugljičnih vlakana što materijalu daje posebnu boju uz održavanje visoke čvrstoće i niske mase.

Ispred vozača se nalaze tri velika zaslona te dva dodatna zaslona na kojima se prikazuje slika s digitalnih retrovizora. Iz unutrašnjosti su gotovo eliminirani svi klasični prekidači, a iznad vozača na krovu se nalaze kontrole za startanje motora, otvaranje električno pomičnih vrata, elektrokromatskih prozora, podešavanje pojedinih sustava te prekidač za Velocity način rada. Ovaj način rada podešava automobil za brzu vožnju snižavanjem podnice za 35 mm, uvlačenjem retrovizora, podešavanjem pogonskog sklopa i sl.

Na kraju dodajmo kako će se ovaj automobil proizvesti u svega 106 primjeraka te kako su svi već prodani. Kupcima su ostavljene razne mogućnosti personalizacije tako da niti jedan Speedtail neće biti identičan drugome. Cijena kreće od 1,75 milijuna Funti, odnosno 1,97 milijuna Eura (plus davanja), a prve isporuke se očekuju 2020.

1