McLaren predstavio model Senna

McLaren predstavio model Senna

Britanski proizvođač sportskih automobila je predstavio novi model nazvan prema legendarnom F1 vozaču Ayrtonu Senni koji je branio upravo mclarenove boje. Model Senna je mclarenov do sada najekstremniji automobil namijenjen prvenstveno upotrebi na trkaćoj stazi, a koji ujedno zadovoljava sve zahtjeve za svakodnevnu cestovnu upotrebu.

Nadalje, Senna je dio mclarenove Ultimate serije, a njegov razvoj je vođen pod kodnom oznakom P15. Proizvodna serija će biti ograničena na svega 500 primjeraka i dio zarade od njihove prodaje će biti proslijeđen u humanitarnu zakladu Senna Foundation. Dakako, svih 500 primjeraka je već našlo svoje buduće vlasnike, a cijena se kreće oko 855.000 Eura.

Ovaj automobil pokreće 4,0-litreni bi-turbo V8 iz modela 720S, no u ovom slučaju dotični je pogonski stroj osnažen na 800 KS (+80 KS), dok mu najveći okretni moment iznosi 800 Nm (+30 Nm). Standardnu opremu čini 7-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke koji snagu i moment na podlogu prenosi putem stražnjih kotača.

Ne samo da je Senna snažniji od 720S, već je od njega i lakši s obzirom kako teži svega 1198 kg (-85 kg), što znači kako mu omjer snage i mase iznosi 668 KS/kg. Iz Wokinga još uvijek nisu otkrili konačne podatke o performansama ovog automobila, no za očekivati je kako će mu do 100 km/h trebati do 3 sekunde, a najveća brzina će mu se kretati iznad 320 km/h.

Kada je riječ o izgledu Senna se svojim svakako zanimljivim dizajnom neće svidjeti baš svakome, no prilikom kreiranja vanjštine svrha je dobila apsolutno prednost pred formom. Drugim riječima, naglasak je na aerodinamici i performansama, a glavni zadaci mclarenovih stručnjaka su bili smanjiti otpor zraka uz istovremeno osiguravanje dostatnog hlađenja, osigurati dovoljan downforce i sl. Od pojedinih elemenata vanjštine posebno se ističu veliko stražnje krilo, difuzor, razni otvori za hlađenje, pojedini elementi aktivnog aero paketa, prozirni dio vratiju, pirellijeve P-Zero Trofeo R gume, karbonsko-keramički diskovi…

Ispod kože uglavnom izrađene od ugljičnih vlakana se nalazi minimalistički i sportski uređeni interijer, no opet su infotainment sustav, audio sustav, kamera za vožnju unatrag i sl. Vrijedi reći i da niti jedan primjerak ovog automobila neće imati ista sjedala s obzirom da će sjedala svake jedinice biti prilagođena, odnosno izrađena prema vlasniku, tj. vozaču.

Proizvodnja ovog automobila će započeti u drugoj polovici sljedeće godine, a šira javnost će se imati priliku upoznati s njim na sljedećem ženevskom auto salonu u ožujku 2018. Prve isporuke se očekuju za nešto manje od godinu dana.

Na kraju još dodajmo kako će sljedeći mclarenov novitet biti BP23 s tri sjedala. Radit će se o tzv. duhovnom nasljedniku modela McLaren F1 i još jednom članu Ultimate serije (P1, P1 GTR i Senna), a iz Wokinga su priopćili kako je cijela serija ovog “hyper-GT-a” već prodana. Inače, proizvest će se svega 106 primjeraka.

1