McLaren Elva najnapredniji je i najlakši superautomobil ove marke do sada

McLaren Elva najnapredniji je i najlakši superautomobil ove marke do sada

McLarenova serija superautomobila Ultimate Series dobila je novog člana. McLaren Elva dvosjed je inspiriran 1960-im godinama, izrađen gotovo u potpunosti od ugljičnih vlakana.

Britanski proizvođač superautomobila i trkaćih bolida McLaren predstavio je svoju novu uzdanicu u području cestovnih jurilica. McLaren Elva dodatak je najvišoj klasi vozila ove marke, Ultimate Series, i dostojni nasljednik modela Senna ili Speedtail.

Po mnogočemu ovaj je automobil jedinstven za McLaren. Prvi je cestovni automobil ove marke s otvorenim kokpitom, dizajna inspiriranog 1960-im godinama i tadašnjim trkaćim bolidima. Odatle mu dolazi i ime – naime, Elva je bila oznaka za komercijalne automobile izrađivane šezdesetih po uzoru na trkaće automobile Group 7, čiji je dizajner bio Bruce McLaren.

Upravljanje zrakom umjesto stakala

Osim što nema krov nad kabinom, nova Elva nema ni vjetrobran niti bočne prozore, pa će užitak vožnje u njoj biti pojačan kroz zvukove i vjetar koji će nesmetano dolaziti do vozača i suvozača. Na prednjem se kraju nalaze dodatni otvori za usis zraka koji pomažu i da se njegovo strujanje usmjerava oko vozača – takozvani Active Air Management System zamijenit će ulogu vjetrobranskog stakla. AAMS će se uključivati u ovisnosti o brzini kretanja, a zadatak mu je stvoriti “mjehur” nižeg tlaka oko kabine kako bi vožnja pri velikim brzinama bila ugodnija.

Dakako, tu je i aktivni stražnji spojler koji ima i ulogu zračne kočnice. Elva je i najlakši McLarenov superautomobil do sada. Izrađen je gotovo u potpunosti od ugljičnih vlakana, pa su od ovog materijala čak i dijelovi kočnica te sjedala i vrata, o monocoque šasiji da ne govorimo.

Napori u smanjenju mase vozila išli su toliko daleko da su dijelovi ispušnih cijevi izrađeni iz 3D ispisanog titana.

Samo benzin i čista snaga

Pod haubom nalazi se McLarenov V8 motor zapremnine 4.000 ccm s dvostrukim turbopunjačem, snage 815 KS i okretnog momenta 800 Nm. Taj motor omogućava Elvi ubrzanje od nule do 100 km/h u manje od tri sekunde, a s ubrzanjem za samo 6,7 sekundi do 200 km/h brži je od spomenutog modela Senna. U posljednje vrijeme vrlo popularnog električnog pogona u ovom superautomobilu nema – jedino što je u njemu “na struju” bit će elektro-hidraulični servo i sustavi protiv proklizavanja.

Elva će biti proizvedena u ograničenoj seriji od samo 399 komada. Cijena će, dakako, ovisiti o razini personalizacije koju će svaki kupac moći odabrati, a početni iznos s kojim treba računati je 1.425.000 britanskih funti (s uključenim porezom u UK). Ova personalizacija, primjerice, može uključivati zlatne ili platinaste umetke u interijeru, zlatom obložen pokrov motora, kao i opciju karoserije “bez boje”, odnosno s potpuno vidljivom strukturom ugljičnih vlakana.

Podijeli:
1