McLaren Elva najnapredniji je i najlakši superautomobil ove marke do sada

McLaren Elva najnapredniji je i najlakši superautomobil ove marke do sada

McLarenova serija superautomobila Ultimate Series dobila je novog člana. McLaren Elva dvosjed je inspiriran 1960-im godinama, izrađen gotovo u potpunosti od ugljičnih vlakana.

Britanski proizvođač superautomobila i trkaćih bolida McLaren predstavio je svoju novu uzdanicu u području cestovnih jurilica. McLaren Elva dodatak je najvišoj klasi vozila ove marke, Ultimate Series, i dostojni nasljednik modela Senna ili Speedtail.

Po mnogočemu ovaj je automobil jedinstven za McLaren. Prvi je cestovni automobil ove marke s otvorenim kokpitom, dizajna inspiriranog 1960-im godinama i tadašnjim trkaćim bolidima. Odatle mu dolazi i ime – naime, Elva je bila oznaka za komercijalne automobile izrađivane šezdesetih po uzoru na trkaće automobile Group 7, čiji je dizajner bio Bruce McLaren.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Upravljanje zrakom umjesto stakala

Osim što nema krov nad kabinom, nova Elva nema ni vjetrobran niti bočne prozore, pa će užitak vožnje u njoj biti pojačan kroz zvukove i vjetar koji će nesmetano dolaziti do vozača i suvozača. Na prednjem se kraju nalaze dodatni otvori za usis zraka koji pomažu i da se njegovo strujanje usmjerava oko vozača – takozvani Active Air Management System zamijenit će ulogu vjetrobranskog stakla. AAMS će se uključivati u ovisnosti o brzini kretanja, a zadatak mu je stvoriti “mjehur” nižeg tlaka oko kabine kako bi vožnja pri velikim brzinama bila ugodnija.

Dakako, tu je i aktivni stražnji spojler koji ima i ulogu zračne kočnice. Elva je i najlakši McLarenov superautomobil do sada. Izrađen je gotovo u potpunosti od ugljičnih vlakana, pa su od ovog materijala čak i dijelovi kočnica te sjedala i vrata, o monocoque šasiji da ne govorimo.

Napori u smanjenju mase vozila išli su toliko daleko da su dijelovi ispušnih cijevi izrađeni iz 3D ispisanog titana.

Samo benzin i čista snaga

Pod haubom nalazi se McLarenov V8 motor zapremnine 4.000 ccm s dvostrukim turbopunjačem, snage 815 KS i okretnog momenta 800 Nm. Taj motor omogućava Elvi ubrzanje od nule do 100 km/h u manje od tri sekunde, a s ubrzanjem za samo 6,7 sekundi do 200 km/h brži je od spomenutog modela Senna. U posljednje vrijeme vrlo popularnog električnog pogona u ovom superautomobilu nema – jedino što je u njemu “na struju” bit će elektro-hidraulični servo i sustavi protiv proklizavanja.

Elva će biti proizvedena u ograničenoj seriji od samo 399 komada. Cijena će, dakako, ovisiti o razini personalizacije koju će svaki kupac moći odabrati, a početni iznos s kojim treba računati je 1.425.000 britanskih funti (s uključenim porezom u UK). Ova personalizacija, primjerice, može uključivati zlatne ili platinaste umetke u interijeru, zlatom obložen pokrov motora, kao i opciju karoserije “bez boje”, odnosno s potpuno vidljivom strukturom ugljičnih vlakana.

Podijeli:
1