Maserati pred velikim izazovom izlaska iz krize

Maserati pred velikim izazovom izlaska iz krize

Novi šef Grupe FCA Mike Manley je pred velikim izazovom pronalaska pravog puta izlaska iz krize u koju je upao Maserati. Naime, prodaja, ukupna zarada i profit ove marke su drastično pali u odnosu na prošlu godinu pa tako Maserati neće dosegnuti niti jedan od zadanih ciljeva. Primjerice isprva je u 2018. planirana prodaja od oko 70.000 vozila, kasnije je ta brojka smanjena na 50.000, a sada će biti sretni ako dosegnu 35.000 s obzirom da je u prvih devet mjeseci prodano 26.400 maseratijevih vozila.

Manley razlog ovako lošim rezultatima vidi dobrim dijelom i u činjenici da je Maserati stavljen pod istu kapu kao i Alfa Romeo. Manley kaže kako je s jedne strane time smanjena pozornost posvećena Maseratiju, a s druge strane time je Maserati jedno vrijeme gotovo smatram mass market markom što “on nije niti bi trebao biti tretiran kao takav.”

Stoga je Manley odlučio za maseratijevog šefa postaviti Haralda Westera koji je vodio ovu marku u periodu između 2008 i 2016. Naime, Manley smatra kako Wester ima odlično razumijevanje luksuznog tržišta te same marke Maserati. Manley je optimističan te smatra kako će Wester i njegov novi tim pokazati prve rezultate oporavka u drugoj polovici sljedeće godine. Kako će to točno učuntii za sada nije poznato.

Analitičari tržišta smatraju kako je maseratijev glavni problem izostanak novih modela s kojima bi se suprotstavio konkurenciji te privukao kupce. Primjerice, SUV Levante je najnoviji maseratijev proizvod, a već je star dvije godine. Također, konkurencija u premium SUV segmentu je poprilično jaka i novija (primjerice Porsche Cayenne, BMW X5, Mercedes GLE i sl.) pa Levante već sada djeluje zastarjelo.

Podijeli:
1