Lotusova vizija trkaćeg bolida za Le Mans 2030.

Britanski proizvođač sportskih automobila predstavio je ovoga tjedna studiju E-R9 u kojoj je njihov dizajner Russell Carr prikazao kako bi mogli izgledati trkaći bolidi na kraju ovog desetljeća
Lotus E-R9 koncept je hiperautomobila koji bi mogao 2030. godine biti dijelom endurance serije utrka, odnosno sudjelovati na događajima kao što su legendarna 24 sata Le Mansa. Studiju E-R9 izradio je Lotusov dizajner Russell Carr, zaslužan i za novi model Evija, predstavljen 2019. godine, a koji tek treba ući u proizvodnju.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ovaj bi se hiperautomobil trebao dijelom voziti poput automobila, a dijelom pilotirati poput mlaznog borbenog aviona, pojašnjava glavni Lotusov aerodinamičar Richard Hill. Sve površine vozila osmišljene su kao promjenjive u odnosu na zahtjeve aerodinamike u pojedinim segmentima vožnje, kako bi omogućavale postizanje najviših mogućih brzina, kako na ravnim dijelovima staze tako i u zavojima.
U Lotusu maštaju o ovakvom trkaćem bolidu koji bi bio pokretan naprednim električnim motorima. Svaki bi se kotač kontrolirao i pogonio zasebno, uz neizbježni torque-vectoring. Svaki dio vozila mogao bi se prilagoditi vozaču i njegovim potrebama. Nadaju se i da će do 2030. godine energetska gustoća baterija porasti, pa da će E-R9 moći prelaziti velike udaljenosti s jednim punjenjem, ali i da će biti moguće u boksu brzo zamijeniti cijeli prazni baterijski sklop novim, punim.
Za kraj pojasnimo još naziv. E-R stoji kao kratica za “endurance racing”, dok je broj 9 odabran kako bi odao počast debitantskom modelu Lotus Mark IX u kojem se na Le Mansu 1955. godine utrkivao i osnivač kompanije Colin Chapman. Uđe li E-R9 zaista u tu utrku 2030. godine, simbolički će obilježiti i 75. obljetnicu tog događaja.