Koliko su energetski efikasni Tesla, Volkswagen ID.3 ili Nevera?

Britanski portal Electrifying bavi se testiranjima električnih automobila, pa su imali potrebu izraditi vlastitu mjeru njihove energetske efikasnosti, poput one kod kućanskih aparata. Donosimo prve rezultate
Prošle godine pokrenuti britanski portal Electrifying specijaliziran je za električna vozila. Njegovi autori našli su se u situaciji u kojoj žele usporediti automobile po energetsko efikasnosti, otprilike kako smo naviknuti klasične automobile na fosilna goriva uspoređivati po potrošnji goriva na 100 kilometara. No, situacija u slučaju električne energije malo je kompliciranija od čistog iskazivanja WLTP dosega ili potrošnje izražene u W/km, pa su na ovom portalu osmislili novu mjeru: E-Rating.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ona uzima u obzir nekoliko parametara kako bi na kraju izbacila oznaku, u rangu od A++ do E, poput onih kakve viđamo kada kupujemo kućanske aparate. U izračun se uzima učinkovitost u pretvaranju električne energije u prevaljene kilometre, ali i podatke o brzini punjenja i eventualnim dodacima za smanjenje potrošnje, postojanje regenerativnog kočenja ili pametno upravljanje klima uređajem. Osim ovih “fiksnih” inputa, u izračun ulazi i nešto subjektivnog dojma na temelju iskustava u vožnji, koje ubacuju eksperti s ovog portala po vlastitom nahođenju.Krajnji cilj E-Ratinga jest jednim pokazateljem opisati efikasnost, tj. štedljivost pojedinog električnog automobila, koji će svojem vlasniku uštedjeti novac utrošen na energiju i vrijeme provedeno na punjenju. Na prvoj listi Electrifyinga našlo se 50 modela električnih automobila i kombija. Na samom vrhu po efikasnosti, s ocjenom A++, ocijenjeni su Teslin Model 3 i BMW i4.
Teslin Model Y dobio je, primjerice, oznaku A+, a modeli S i X iznaku A. Popularni Volkswagen ID.3 je u klasi A+, Nissan Leaf ima oznaku B, a sportaš Porsche Taycan C. Zanimljivo, u pregled je ušla i Rimac Nevera, koja je također zaradila smještanje u energetski razred C. Punu listu donosimo u nastavku.
Tesla Model 3 | A++ |
BMW i4 | A++ |
Hyundai Ioniq | A+ |
Citroen e-C4 | A+ |
Fiat 500e | A+ |
Hyundai Kona Electric | A+ |
Mercedes EQS | A+ |
Kia EV6 | A+ |
Peugeot e208 | A+ |
SEAT Mii | A+ |
Tesla Model Y | A+ |
Vauxhall Corsa-e | A+ |
Citroen Ami | A+ |
Volkswagen ID.3 | A+ |
Renault Twizy | A+ |
Hyundai IONIQ5 | A+ |
Audi Q4 e-tron | A |
BMW iX3 | A |
DS3 Crossback | A |
Ford Mustang Mach e | A |
Kia e-Niro | A |
Kia Soul | A |
Peugeot e2008 | A |
Renault Zoe | A |
Skoda Enyaq | A |
Smart ForTwo EQ | A |
Tesla Model S | A |
Tesla Model X | A |
Vauxhall Mokka | A |
Volkswagen ID.4 | A |
Audi e-tron GT | B |
BMW i3 | B |
BMW iX | B |
Mercedes EQA | B |
MG MG5 EV | B |
MG ZS EV | B |
Nissan Leaf | B |
Polestar 2 | B |
Volvo XC40 Recharge | B |
Honda e | C |
Jaguar i-Pace | C |
Lexus UX300e | C |
Mazda MX-30 | C |
Porsche Taycan | C |
Rimac Nevera | C |
Citroen e-Spacetourer | C |
Vauxhall Vivaro-e | C |
Audi e-tron | D |
Mercedes EQC | D |
Mercedes EQV | E |