Kia prva na svijetu razvila pametni automatski mjenjač

Kia prva na svijetu razvila pametni automatski mjenjač

Pomoću informacijskog sustava mjenjač automatski mijenja prijenos u optimalnu brzinu s obzirom na situaciju u prometu, koju pak predviđa uz pomoć 3D navigacije, radara i kamere. Cilj je smanjenje broja promjena brzina, ušteda na gorivu i veća udobnost u vožnji

Automobilska grupacija Hyundai-Kia nedavno je objavila da je kao prva na svijetu razvila pametni mjenjač (ICT Connected Shift System), koji pomoću predviđanja informacijskog sustava automatski mijenja prijenos u optimalnu brzinu s obzirom na situaciju u prometu. Kia i Hyundai namjeravaju ovu novu tehnologiju koristiti kod svojih budućih modela.

Tijekom procesa razvoja sustava predali su oko 40-ak patentnih prijava. Dok tehnologije koje se koriste kod automatskih mjenjača ovise o vozačevim preferencijama, pametni mjenjač je prvi sustav koji automatski mijenja brzinu s obzirom na situaciju na cesti i u prometu.

3D navigacija i tempomat u suradnji

Ovo rješenje koristi inteligentni software upravljačke jedinice mjenjača koji informacije prikuplja i prerađuje u realnom vremenu. Podaci se dobivaju pomoću 3D navigacije s preciznim mapama cesta i postavljenim radarima za mjerenje brzine i radarskog tempomata. 3D navigacija sadrži informacije o nadmorskoj visini, strmini, zakrivljenosti, brojnim drugim elementima i aktualnom stanju u prometu. Radar u vozilu detektira brzinu vozila i razmak do vozila ispred i ostalih vozila, dok sprijeda postavljena kamera pruža informacije s vozne trake.

Upotrebom svih tih podataka TCU pomoću algoritma umjetne inteligencije predviđa optimalni omjer prijenosa u realnom vremenu i u skladu s tim prebacuje u optimalnu brzinu. Kada je na primjer predviđena duža spora vožnja nizbrdicom, a radar ne detektira nikakve nepravilnosti u vezi s vozilom sprijeda, mjenjač zbog snižavanja potrošnje goriva prebacuje u tzv. ler.

Manje promjena brzina

Na testiranjima s pametnim mjenjačem na vrlo krivudavim cestama je broj mijenjanja brzine smanjen za 43 posto u odnosu na vozila bez tog sustava. Isti također smanjuje broj kočenja za 11 posto i tako smanjuje umor vozača i istrošenost kočnica.

Kod naglih ubrzavanja, koje zahtijeva uključivanje na autocestama, sustav automatski prebacuje u sportski način vožnje. Nakon uključivanja u promet vozilo automatski vraća u originalni način vožnje.

Osim toga, motor automatski koči kad pomaknemo nogu s pedale za gas, kada prepozna tzv. ležeće policajce, nizbrdicu i odsjeke ceste s promijenjenim ograničenjem brzine. Promjene razmaka do vozila sprijeda prepoznaje prednji radar, koji automatski prilagođava stupanj prijenosa, što unapređuje vozačevo iskustvo.

Sustav je usklađen s tehnologijom autonomne vožnje koja se neprestano razvija. Kia namjerava pametni mjenjač unaprjeđivati s još inteligentnijom tehnologijom, koja će omogućavati komunikaciju sa semaforima, a koja će se temeljiti na tehnologijama LTE ili 5G, a i prepoznavati vozačeve namjere. Sve to će dovesti do još učinkovitijeg mijenjanja brzina pa će vozila u narednim godinama postupno od relativno jednostavnih prijevoznih sredstava evoluirati u pametna rješenja mobilnosti.

Podijeli:
1