Kia najavila radarski tempomat pogonjen umjetnom inteligencijom

Kia najavila radarski tempomat pogonjen umjetnom inteligencijom

Tehnologija radara će s prepoznavanjem i analizom uzoraka vožnje kreirati personaliziranu autonomnu vožnju za svakoga vozača ponaosob

Kia Motors najavljuje da će zajedno s ostalim članovima skupine Hyundai Motor Group, razvijati radarski tempomat, koji će kao prvi na svijetu koristiti strojno učenje. Radi se o tehnologiji koja uključuje vozačeve uzorke autonomnog načina vožnje kako bi se prilagodila vozaču.

Ubuduće u svim vozilima ove grupacije

Tehnologija, prva ovakva u automobilskom svijetu, kao dio sustava asistencije za pomoć vozaču koristit će i umjetnu inteligenciju. Sustav će postupno ugrađivati u buduća vozila Kije, kao i u sestrinske Hyundai i Genesis, a kao prvi model dobit će ga Genesis GV80. Radarski tempomat preduvjet je za autonomnu vožnju i od suštinskog je značaja, jer održava razmak do vozila ispred tijekom vožnje brzinom koju je vozač podesio. Strojnim učenjem, pak, radarski tempomat autonomno vozi s identičnim uzorcima kao što bi to činio i vozač.

Kod današnjih radarskih tempomata vozač ručno prilagođava npr. razmak do vozila ispred i ubrzavanje. Kod aktiviranog radarskog tempomata vozilo se drugačije odaziva od željenog, što vozači osjete i zbog nelagode izbjegavaju masovniju upotrebu ove tehnologije.

Imitiranje uzoraka vožnje i navika vozača

Kia je sama razvila sustav koji djeluje na sljedeći način: prvo senzori (npr. prednja kamera i radar) neprestano prikupljaju informacije o vožnji i šalju ih u centralno računalo. Isto nakon toga od prikupljenih informacija izdvaja bitne detalje i tako identificira vozačeve uzorke. Tijekom ovog procesa koristi se tehnologija strojnog učenja.

Uzorak vožnje čine tri dijela: razmak do vozila ispred, ubrzanje (kako brzo vozilo ubrzava) i odzivnost (kako brzo se odaziva na uvjete vožnje). Pored toga u obzir se uzimaju i uvjeti vožnje i brzine.

Tako, na primjer, tempomat prikuplja podatke pri održavanju kratkog razmaka do vozila ispred tijekom spore vožnje, gradske vožnje i tijekom ubrzavanja na preticajnoj traci. S uzimanjem u obzir navedenih situacija sustav analizira više od 10 tisuća uzoraka i tako razvija fleksibilnu tehnologiju radarskog tempomata koja se prilagođava navikama vozača.

Informacije o vozačevim uzorcima redovito se osvježavaju pomoću senzora koji se odazivaju na najnoviji stil vožnje vozača. Pored toga algoritam je programiran tako da ne uzima u obzir opasne navike vozača zbog čega unapređuje svoju pouzdanost i sigurnost.

Podijeli:
1