Iz relija na cestu – nova Toyota GR Yaris

Iz relija na cestu – nova Toyota GR Yaris

Novi GR Yaris je čista jurilica, nastala na temelju Toyotinog iskustva osvajanja titula u Svjetskom prvenstvu u reliju i dosljedno prateći duh TOYOTA GAZOO Racinga

Postavljen na vrhu potpuno nove palete Yarisa, GR Yaris je jedinstveni model koji uživa povlastice konstruktorske i inženjerske vještine TOYOTA GAZOO Racinga i Tommi Mäkinen Racinga, Toyotinog partnera u WRC-u. Služeći i kao službeni homologacijski model za razvoj sljedećeg automobila Yaris WRC, ima i sve što je potrebno za uspješno natjecanje na lokalnim natjecanjima u reliju. Predstavljanje je predviđeno za drugu polovicu 2020., pa će GR Yaris pratiti model GR Supra kao drugi Toyotin globalni GR model.

Svaki aspekt ovog automobila je usmjeren k performansama: potpuno nova platforma i motor, novi ovjes, lagana konstrukcija i aerodinamičan oblik, te novi stalni pogon na sve kotače GR-FOUR. Zahvaljujući velikoj snazi i maloj težini ima sve potrebno za uspjeh na natjecanjima, kao i za pružanje uzbudljivih performansi kao superokretni mali cestovni automobil.

Novi GR Yaris je prvi Toyotin sportski automobil s istinskim pogonom na sve kotače te njezin prvi homologacijski model za natjecanje u Svjetskom prvenstvu u reliju od završetka proizvodnje Celice GT-FOUR, 1999. godine.

Aerodinamika, balans i težina

Ekipa vještih konstruktora i inženjera s iskustvom u WRC-u okupljena u Tommi Mäkinen Racingu usredotočila se na usavršavanje aerodinamike, rasporeda težine i olakšavanje novog automobila – tri ključne odlike za postizanje najboljih performansi i voznih svojstava.

Manja visina krova je povećala sposobnost automobila u savladavanju otpora zraka, dok je pomicanje 1,6-litarskog turbo motora unatrag, prema središtu automobila i smještanje akumulatora u prtljažnik, pomoglo u postizanju bolje ravnoteže konstrukcije čime su poboljšani upravljivost, stabilnost i odziv.

Karoserija u izvedbi s troja vrata izrađena je od laganih materijala uključujući polimer s ugljičnim vlaknima i aluminij, radi postizanja zavidnog omjera snage u odnosu na težinu, dok nova platforma omogućava širi trag stražnjih kotača i novi stražnji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima.

Potpuno novi 1,6-litarski turbo motor

Motor u GR Yarisu je potpuno novi, trocilindarski turbo motor koji uživa pogodnosti tehnologija iz motosporta radi postizanja maksimalnih performansi, uključujući hlađenje klipova putem više mlaznica, veliki promjer ispušnih ventila te strojno obrađene usisne kanale. Uz zapreminu od 1.618 cm3 ovaj motor daje maksimalnih 261 KS te 360 Nm okretnog momenta.

Kompaktan i lagan motor ima dva bregasta vratila u glavi motora, 12 ventila te turbopunjač s jednim kolom, s kugličnim ležajem, a pridružen mu je ručni mjenjač sa šest brzina, konstruiran tako da podnosi velike okretne momente.

Omjer snage i težine

Postizanje velikog omjera snage i težine je bilo ključno u ostvarivanju ciljanih performansi za GR Yaris. Karoserija je sastavljena pretežno od laganih materijala, uključujući i novi polimer s ugljičnim vlaknima. Aluminij se koristi za poklopac motora, vrata i poklopac prtljažnika. Kao rezultat, GR Yaris ima snagu kompaktnog automobila u segmentu C, ali težinu automobila iz segmenta B (težina vozila spremnog za vožnju je 1.280 kg). Njegov omjer snage i težine je samo 4,9 kg po konjskoj snazi, što omogućava ubrzanje od mirovanja do 100 km/h u manje od 5,5 sekundi, te elektronički ograničenu najveću brzinu od 230 km/h.

Podesive performanse

Vozač može podesiti performanse pogona na četiri kotača prema svojim željama ili situaciji u prometu koristeći okretni prekidač za odabir načina rada 4WD. U normalnom načinu rada je osnovna raspodjela momenta sprijeda/straga 60:40; u načinu rada Sport pretežni dio momenta se usmjerava straga, u omjeru 30:70, radi omogućavanja zabavnije vožnje na zavojitim cestama i stazama; a u načinu rada Track (Staza) osnovni postav je  50:50 za brzu, natjecateljsku vožnju na stazama ili brzinskim ispitima. U svakom načinu rada, raspodjelu okretnog momenta se automatski podešava sukladno želji vozača, ponašanju vozila i uvjetima na cesti ili stazi.

Podijeli:
1