Istraživanje: kojim BMW-ima vrijednost pada najviše, a kojima najmanje?

Iako su mu vozači često na lošem glasu, BMW je među najpoželjnijim markama automobila. No, zadržavaju li njihovi automobili dobro svoju vrijednost i mogu li se modeli uspoređivati?
BMW je nesumnjivo popularna marka vozila kod nas, iako je javnost “voli mrziti”, pogotovo jer su njezini vozači na relativno lošem glasu. Ipak, BMW-i se i dalje kupuju, kako novi tako i rabljeni, i traženi su na sekundarnom tržištu. Istraživanje koje je provela tvrtka za povijest vozila carVertical otkrilo je BMW-ove modele kojima vrijednost pada najviše i onima kojima pada najmanje.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
SUV-i drže cijenu
SUV-ovi su postali sve popularniji, a BMW-ovi automobili nisu iznimka. Serija X ima najbolju tržišnu vrijednost od svih BMW-ovih vozila, čime je nadmašila dobro poznate modele kao što su serija 3 ili serija 5.
Trogodišnji BMW X1 tako vrijedi 62,4% svoje inicijalne vrijednosti, što znači da gubi gotovo 38% svoje maloprodajne cijene. Nakon pet godina, njegova vrijednost pada na 48,8%, a nakon 10 godina na 24,5%. U svim dobnim skupinama automobila, BMW-ovi SUV-ovi zadržavaju najviše vrijednosti: X3 star tri godine ima vrijednost 49,8%, X5 66,6%, a X6 73,3%.
Naravno, X modeli nisu besmrtni – tijekom dužih razdoblja, njihova vrijednost može značajno opasti. 10-godišnji X6 ima vrijednost samo 21,7%, a brojke su slične i u ostalim serijama: X1 ima samo 24,5%, X3 28,4% i X5 20,3%. Drugim riječima, iako je X6 jedan od najskupljih SUV-ova na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje vrijednosti.
BMW serije 7 brzo gubi vrijednost
Serija 7 jedan je od najskupljih modela u BMW-ovoj ponudi. Napravljena je za posebnu publiku koja cijeni luksuz i status, ali komplicirano i skupo održavanje čini je manje atraktivnom na tržištu polovnih automobila. Čim izvezete takav automobil iz salona, njegova vrijednost brzo pada. Serija 7 stara tri godine ima vrijednost 40,5%, koja pada na 14,4% nakon što ovaj model napuni 10 godina.
Nagli porast popularnosti SUV automobila oduzeo je značajan tržišni udio konvencionalnim automobilima, što je negativno utjecalo na njihovu vrijednost. BMW automobili serije 3 i serije 5 gube polovicu svoje vrijednosti u prve tri godine. Nakon 10 godina, serija 3 ima vrijednost 18%, dok serija 5 ima 19,3%, što je manje nego bilo koji drugi automobil iz serije X.
A sportski coupéi?
Iako neki ekskluzivni modeli, kao što je serija 6, ima veliku vrijednost nakon tri godine (90,9%), ona nakon toga počinje brzo padati. Serija 6 stara pet godina zadržava tek 56,2% svoje vrijednosti, što je značajan pad u samo dvije godine. Nakon pet godina ističe tvorničko jamstvo, što povećava troškove održavanja serije 6. Budući da se radi o luksuznom modelu, nitko ne želi riskirati visoke troškove održavanja i pad tržišne cijene.
To ne čudi, s obzirom da se mnoga vozila na tržištu rabljenih automobila prodaju sa skrivenim oštećenjima koja je skupo popraviti. Luksuzni automobili kao što je BMW serije 6 glavni su kandidati za takve prevare jer prodavači imaju veliku korist od zaobilaženja istine. Kao rezultat toga, kupnja skupih coupéa, čak i nakon pada vrijednosti nakon pet godina, savjetuje se tek nakon provjere povijesti automobila i detaljnog pregleda.
Isto se odnosi i na sportske BMW modele kao što su M2, M3 ili M5, koji tijekom godina zadržavaju visoku vrijednost. Neke starije generacije M automobila mogu biti čak i skuplje nego što su bile prije 10, 20 godina kada su napuštale tvorničku traku. Međutim, ovaj rast vrijednost nema puno veze sa svakodnevnim životom – ovakve automobile traže kolekcionari i entuzijasti.