Grupa Volkswagen – popravak motora zahvaćenih Dieselgateom uzrokuje pad njihove snage

Švedski magazin Teknikens Värld je proveo svoje ispitivanje rezultata volkswagenovih popravaka dizelskih motora zahvaćenih skandalom Dieselgate, a ono je pokazalo kako su ove izmjene često uzrok smanjenja snage i povećanja potrošnje goriva dotičnih motora.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Šveđani su ispitali deset modela iz Grupe Volkswagen pokretanih 1,6 i 2,0-litrenim TDI motorima prije i nakon popravka. Rezultati su poražavajući za VW s obzirom da su gotovo svi 2,0-litreni motori pokazali veću potrošnju goriva, a nakon dorada su čak razvijali i niži okretni moment i to do 10% manji.
Nadalje, najveći okretni moment se sada razvija pri višem broju okretaja što znači da će vozač morati snažnije pritiskati papučicu gasa da bi dobio isti osjećaj za upravljačem, a to će se svakako odraziti i na potrošnju goriva.
S druge strane, u 1,6-litrene motore, pored nadogradnje softwarea (koji je jedina izmjena za 2.0 TDI), se ugrađuje i dio koji potiče vrtloženje ispušnih plinova prije senzora mase zraka. Šveđani tvrde da nijedan od testiranih 1.6 TDI motora nije pokazao gubitak snage, štoviše kod jednog su snaga i najveći okretni moment čak i narasli.
Iz Volkswagena su za sada rekli samo da pozorno prate sva ispitivanja te da su zainteresirani i za ovaj konkretni test, a da će više o njemu moći komentirati tek nakon što temeljito prouče metodu ispitivanja i same rezultate.
Dodajmo da su navodne popravci 2.0 TDI motora drugačiji u Europi i SAD-u gdje će dorade pored softwarea uključivati i neke dodatne nove dijelove, poput novog filtera dizelskih čestice, katalizatora NOx-a i sl. Za sada nemamo informacija kako će se to odraziti na performanse motora i koji je popravak “bolji” za vlasnike.
Na kraju još recimo da je VW u SAD-u priznao krivnju za udruživanje za počinjenje kaznenih djela, ometanje pravde te uvoz robe pod prijevarnim deklaracijama. Konačna odluka o kazni još uvijek nije donijeta, no moguće je da će biti i viša od ranije nagodbe na 4,3 milijarde Dolara.
Više o rezultatima švedskog testa možete pročitati ovdje.