FIA pokreće novu trkaću klasu električnih bolida

Svjetska automobilistička federacija objavila je ovoga tjedna tehničke specifikacije GT vozila koja će se moći natjecati u novoosnovanoj kategoriji, po novim pravilima i s naprednim tehnologijama primjenjivima u trkaćim i cestovnim vozilima
Svjetska automobilistička federacija FIA je ovoga tjedna objavila tehnička pravila za vozila koja će se moći natjecati u novoj GT klasi električnih trkaćih bolida koja bi trebala otvoriti neka nova poglavlja u automobilizmu. Koncept je, kako navode, jedinstvena kombinacija inovacija kakve do sada nisu viđene u ovom sportu, a krajnji je cilj nove klase postaviti temelje za razvoj novih tehnologija, relevantnih za trkaća, ali i za cestovna vozila proizvođača koji će u utrkama sudjelovati.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Automobili, slični sadašnjoj klasi GT3, bit će pogonjeni isključivo elektromotorima, natjecat će se na standardnim trkaćim stazama diljem svijeta, a postavljat će nove standarde kad je riječ o performansama i dosegu električnih vozila. Nova kategorija bit će otvorena proizvođačima koji će svoje GT3 bolide preraditi na struju, ali i onima koji nemaju iskustva s utrkivanjem bolidima na fosilna goriva, a žele se okušati u električnom segmentu.
U boks pa na punjač
Minimalna masa vozila za ovu će klasu biti od 1.490 do 1.530 kilograma, najviša snaga bit će 430 kW (576 KS), no ono što je za sada najveća inovacija jest tehnologija pohrane energije, tj. baterija. Bolidi u ovoj klasi neće se oslanjati na konvencionalne baterije, već će proizvođači nabavljati litij-ionske baterijske module izrađene po narudžbi. Njih će proizvoditi tvrtka Saft, a zahvaljujući prilagodljivosti oblika i veličina, dizajneri i inženjeri moći će ih smještati unutar vozila gdje god požele.
Baterije će davati vršnu snagu od 700 kW, a istom snagom moći će se i brzo puniti – pa će tako usred utrke biti moguće nadopuniti oko 60% ukupnog kapaciteta baterije za samo nekoliko minuta. Ovaj je koncept u skladu s FIA-inom dugoročnom vizijom uvođenja obnovljivih izvora energije u automobilističke sportove, a istodobno odražava i aktualne trendove u autoindustriji. Detalji oko utrka u ovoj kategoriji bit će objavljeni naknadno.