Faraday Future FF 91: luksuz i 1065 električnih KS

Godinu dana nakon što je na prošlogodišnjem CES-u predstavio svoj isključivo konceptni FFZERO1 Faraday Future je ovogodišnju priredbu u Las Vegasu iskoristio za prezentaciju svog prvog produkcijskog modela koji nosi naziv FF 91. Ukratko, riječ je o električno pokretanom i luksuzno opremljenom futurističkom crossoveru koji je zamišljen kao konkurencija teslinom Modelu X.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Konkretnije, FF 91 pokreću četiri električna motora snage od 783 kW, odnosno 1065 KS i najvećeg okretnog momenta od 1800 Nm te u podnicu smještena baterija kapaciteta od 130 kWh. Spomenuta snaga i moment na podlogu se prenose putem sva četiri kotača (dimenzije pneumatika su 275/40 R 22), a ovaj će automobil do 60 m/h, odnosno 97 km/h ubrzati za svega 2,39 sekundi.
Uz to svakako treba reći i kako mu je procijenjena autonomija odličnih 600 km (EPA), odnosno 700 km prema NEDC-u, dok je za punjenje baterije putem kućnog punjača (240 V) potrebno oko četiri i pol sata. Navodno će ga biti moguće puniti punjačima snage do 200 kW, no takvi trenutno ne postoje.
Recimo i kako se ovaj automobil temelji na FF-ovoj platformi pod oznakom VPA (Variable Platform Architecture) koja bi trebala biti osnova i drugih FF-ovih budućih proizvoda. Spomenimo i kako je FF 91 opremljen sustavom upravljanja na stražnjim kotačima, aktivnim ovjesom i sl. pa se pored odličnog pravocrtnog ubrzanja mogu očekivati i zavidne vozne osobine.
Sukladno očekivanjima, FF 91 je sposoban za određenu razinu autonomnog upravljanja, no za sada nije poznato o kojoj se točno razini radi. Potvrđeno je da će ovaj automobil biti opremljen s 13 radara, 10 kamera, 12 ultrazvučnih senzora i 3D LIDAR-om koji se tijekom upotrebe automatski izvlači iz prednjeg poklopca.
Proizvođač navodi kako je vanjski dizajn podređen vrhunskoj aerodinamici, čemu u prilog govori i koeficijent otpora zraka od 0,25. Također, dizajneri su na umu cijelo vrijeme imali ponudu prostora unutar vozila koja je prema FF-u vodeća u klasi, što i ne čudi ako se u obzir uzme ukupna duljina od 5250 te međuosovinski razmak od 3200 mm, a vrijedi spomenuti i kako će naslone stražnjih sjedala biti moguće spustiti za 60 stupnjeva. Slike interijera još uvijek nisu dostupne s obzirom kako je isti i dalje u izradi. Proizvođač obećava bogatu opremu, napredni infotainment i visoku kvalitetu izrade i materijala.
Na kraju dodajmo kako primjerak predstavljen na CES-u očito nije konačni produkcijski model, no to nije zasmetalo proizvođaču da otvori knjigu narudžbi. Tko se u nju želi upisati treba uplatiti kaparu od 5.000 USD. Prvih 300 primjeraka će pripadati ograničenoj seriji Alliance Edition, a dio kupovnine svakog od tih automobila će biti doniran za zaštitu prirode. Prve isporuke se navodno mogu očekivati sljedeće godine, a cijena za sada nije poznata. Nagađa se kako će se ista kretati oko 150.000 USD.