Europski parlament oštro protiv alkohola i brzine u prometu

Europski parlament oštro protiv alkohola i brzine u prometu

Europski parlament rezolucijom traži mjere za veću sigurnost na cestama, koje bi uključivale ograničenje brzine na 30 km/h u stambenim područjima te nultu toleranciju na alkohol u cijeloj EU

U rezoluciji o sigurnosti na cestama EU-a, prihvaćenoj ove srijede u Europskom parlamentu, napominje se kako godišnje u Uniji u prometu život izgubi oko 22.700 ljudi, a njih oko 120.000 zadobije teške ozlijede. EU nije ispunila svoj cilj da se u razdoblju od 2010. do 2020. broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi, stopa smrti na cestama pala je u tom razdoblju za 36%.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Prema podacima Europske komisije, Švedska i dalje ima najsigurnije ceste (18 smrtnih slučajeva na milijun stanovnika), a Rumunjska je na začelju te je u 2020. zabilježila 85 smrti u prometu na milijun ljudi. U Hrvatskoj je u 2020. na milijun stanovnika bilo 58 poginulih, do je prosjek Unije 42.

Nula promila svugdje

Iz svih ovih razloga zastupnici Europskog parlamenta naglašavaju kako su alkohol (25%) i brzina (30%) najveći uzročnici smrtonosnih nesreća, pa smatraju da bi Komisija trebala preporučiti primjenu sigurnih i restriktivnijih ograničenja brzine kretanja vozila.

To bi značilo automatsku primjenu najveće dopuštene brzine od 30 km/h u stambenim područjima i područjima s puno biciklista i pješaka. Kako bi se dodatno promicala sigurnost na cestama, zastupnici također inzistiraju na nultoj toleranciji vožnje pod utjecajem alkohola za cijelo područje EU.

Poticaji za sigurnija vozila

Europarlamentarci traže od Komisije da razmotri uvođenje zahtjeva za opremanje mobilnih i elektroničkih uređaja vozača opcijom “sigurnog načina vožnje”. Dodaju kako bi se za kupovinu automobila s najvišim sigurnosnim standardima trebali ponuditi porezni poticaji i privlačni paketi osiguranja motornih vozila.

Izvjestiteljica Europskog parlamenta Elena Kountoura je istaknula: “Europljani predugo imaju neprihvatljivo visoki broj poginulih na cestama. Ako se Komisija i države članice obvežu unaprijediti cestovnu sigurnost, te uz snažnu političku volju i primjereno financiranje, realno je težiti tome da se broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi do 2030. godine. Već znamo što su uzroci smrtnosti u prometu. Stoga pozivamo Komisiju i vlade država članica da primjene posebne mjere za potporu naporima spašavanja života. Primjerice, uvođenje ograničenje brzine, posebno automatske primjene limita od 30 km/h u gradovima, ubrzani prelazak na druge načina javnog prijevoza te uspostava nove Europske agencije za cestovni promet.”

Ove i slične stroge mjere bit će nužne i za ostvarivanje nulte stope smrtnih slučajeva na cestama do 2050. – što je jedan od ciljeva EU.

Tablica: broj poginulih osoba u prometu na milijun stanovnika

  2010 2019 2020 % promjena 2019-2020 % promjena 2010-2020
EU-27 prosjek 67 51 42 -17% -36%
Belgija 78 56 44 -22% -40%
Bugarska 105 90 67 -26% -40%
Češka 77 58 48 -16% -35%
Danska 46 34 27 -22% -39%
Njemačka 45 37 33 -11% -25%
Estonija 59 39 45 15% -24%
Irska 47 29 30 6% -30%
Grčka 113 64 54 -16% -54%
Španjolska 53 37 29 -21% -44%
Francuska 64 50 39 -21% -36%
HRVATSKA 99 73 58 -20% -44%
Italija 70 53 40 -25% -42%
Cipar 73 59 54 -8% -20%
Latvija 103 69 74 7% -35%
Litva 95 67 63 -6% -41%
Luksemburg 64 36 42 18% -19%
Mađarska 74 62 46 -25% -39%
Malta 31 32 21 -31% -15%
Nizozemska 32 34 31 -8% 1%
Austrija 66 47 38 -19% -39%
Poljska 103 77 65 -15% -37%
Portugal 80 63 52 -18% -43%
Rumunjska 117 96 85 -12% -31%
Slovenija 67 49 38 -22% -42%
Slovačka 69 50 45 -9% -33%
Finska 51 38 40 4% -19%
Švedska 28 22 18 -14% -29%
Švicarska 42 22 26 21% -31%
Norveška 43 20 18 -11% -54%
Island 25 17 22 33% 0%

YouTube MP3 - Hotmail
1