Europska tržišta rastu. SUV-ovi su hit, a dizeli u slobodnom padu

Europska tržišta rastu. SUV-ovi su hit, a dizeli u slobodnom padu

Čini se kako će 2018. biti dobra godina kada je riječ o prodaji novih automobila na europskim tržištima s obzirom da je prodaja u veljači narasla za 4,2% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Točnije, u tijekom veljače je u Europi prodano otprilike 50.000 vozila više nego u istom mjesecu 2017, odnsono oko 1,16 milijuna novih automobila.

Pored rasta najvažnijih, dakle najvećih tržišta poput Njemačke, Francuske i Španjolske, veliki dvocifreni rast bilježe Hrvatska, Grčka, Mađarska i Estonija. Neka tržišta su zabilježila i pad, no ukupan rast proizvođače i analitičare čini optimističnima.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Veliki hit među kupcima su SUV-ovi koji čine čak 33% udjela novih automobila. Dizelski pokretani modeli čine 39,5% prodaje što je pad od 12,8% u odnosu na godinu prije, a najveći krivac je pad potražnje na njemačkom i britanskom tržištu gdje je njihov udio smanjen za 19,2, odnosno 23,5%. Alternativno pokretana vozila su pak povećala svoj tržišni udio za 18,5%.

Grupa Volkswagen je i dalje vodeći proizvođač, a sam Volkswagen najprodavanija marka. Slijede ga Renault, Peugeot, Ford, Opel i Mercedes kao najprodavanija premium marka. Najpopularniji model je Golf čija je prodaja porasla za 16%, a slijeda ga Clio, 208, Fiesta, Polo i Qashqai kao najprodavaniji SUV/crossover.

Podijeli:
1