EU bi ipak mogla popustiti Njemačkoj oko zabrane klasičnih pogona

Novi razvoj situacije ovoga se tjedna odvija u europskim institucijama, a vezan je uz najavljenu odluku o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša. EU će popustiti Njemačkoj i dozvoliti vozila na e-goriva
Kada se činilo da je situacija u EU za benzince i dizelaše jasna – tj. da će oni biti zabranjeni u prodaji od 2035. godine – u priču su se umiješali ministri Njemačke, Italije, Poljske i još nekoliko zemalja, pa zatražili da se konačna odluka ipak odgodi. Nisu tražili da u prodaji ostanu najveći zagađivači, benzinski i dizelski motori kakve poznajemo, ali su od EU zahtijevali da u regulativu uklopi i motore s unutarnjim izgaranjem koji bi vozili na ekološki održiva e-goriva.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Zeleno svjetlo za e-goriva?
Vijeće EU svoju odluku je zaista odgodilo, a s predstavnicima “koalicije” predvođenje Njemačkom otvoreni su pregovori. Iako službenih informacija o tome nema, mediji doznaju kako u pregovorima postoji određeni napredak. Europske institucije popustit će, navodno, pred pritiscima ove skupine, pa će i nakon 2035. godine biti dozvoljena prodaja novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ako voze isključivo na klimatski neutralna e-goriva.
Novi prijedlog Europske komisije uključuje i klauzulu koja kaže da će prodaja takvih vozila biti dozvoljena, ali samo ako ona ne budu mogla voziti na klasični benzin ili dizel. Prema prijedlogu koji su vidjeli u Reutersu, EU propisima bi bila stvorena nova kategorija vozila, takvih koja voze isključivo na ugljično neutralna goriva. U tom slučaju, novi život dobili bi motori s unutarnjim izgaranjem, ali bi morali biti prilagođeni novom tipu goriva (koje u široj upotrebi još ne postoji). Morali bi imati i senzore, kojima bi odbijali rad na klasična goriva.
EU i dalje, dakle, ne odustaje od izbacivanja iz prodaje postojećih klasičnih pogonskih sklopova, a mogla bi pristati na kompromis koji traži Njemačka i njihov blok. Pregovori se nastavljaju.
Spomenimo i kako je ovoga tjedna objavljena studija, koja pokazuje da svi trenutačno u cijelom svijetu planirani projekti za razvoj i proizvodnju e-goriva zajedno imaju kapacitet pokriti tek oko 10% potreba Njemačke, i to samo u sektorima avijacije, logistike i kemijske industrije u narednih nekoliko godina.