Električni automobili i autocesta – koliko stvarno mogu prijeći?

Električni automobili i autocesta – koliko stvarno mogu prijeći?

Nasuprot deklariranim podacima prema standardnim ciklusima mjerenja, potrebno je voditi računa i o dosegu automobila u stvarnim uvjetima. Ovaj test donosi usporedbu popularnih modela prilikom vožnje brzinom od 130 km/h

Nedavno ste u našem testu mogli pročitati kako se električni automobili ponašaju zimi, tj. koliko njihove baterije nude manje dosega u hladnijim vremenskim uvjetima. Nešto opsežniji test obavio je njemački AutoBild, a cilj mu je bio istražiti koliko električni automobili s jednim punjenjem baterija, u stvarnim uvjetima, mogu prevaliti kilometara vozeći po autoputu, brzinom od 130 km/h.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Svima koji su vozili električne automobile po autoputu vrlo je brzo postalo jasno da stiskanjem pedale gasa brojač preostalih kilometara vrlo brzo pada, a vozaču se aktivira onaj poznati osjećaj nervoze (“range anxiety“), karakterističan za automobile s baterijama – kada nisu sigurni hoće li uspjeti stići do sljedećeg punjača.U tablici u nastavku možete pogledati njihove rezultate za 28 odabranih električnih modela. Generalni zaključak je – “koliko para toliko muzike”, jer su najviše kilometara uspjeli prijeći automobili s prilično visokim cijenama. Malo tko će time ostati iskreno iznenađen.

RANG MODEL DOSEG PRI 130 km/h
1 Mercedes EQS 444
2 BMW iX xDrive 50 434
3 Audi RS e-tron GT 367
4 Ford Mach-E GT 367
5 Porsche Taycan 4S 352
6 Tesla Model 3 337
7 VW ID.4 GTX 332
8 VW ID.4 Pro 328
9 Audi Q4 e-tron 40 326
10 Skoda Enyaq iV80 316
11 Kia EV6 305
12 Tesla Model Y 304
13 BMW i4 M50 299
14 Hyundai Ioniq 290
15 Kia e-Soul 280
16 Mercedes EQV 273
17 Hyundai Ioniq 5 261
18 Polestar 2 DM LR 258
19 Polestar 2 SM LR 254
20 Opel Zafira 250
21 Volvo XC-40 Recharge 227
22 Cupra Born 170 kW 226
23 Mercedes EQA 250 222
24 VW ID.3 Pro 150 kW 216
25 Mercedes EQB 350 200
26 Opel Combo e-Life 171
27 Peugeot e-Rifter 164
28 Mazda MX-30 140

Podijeli:
1