Ekstremni test starog Nissan Leafa: ispraznili bateriju u rekordnom roku

Ekstremni test starog Nissan Leafa: ispraznili bateriju u rekordnom roku

Britanski portal za kupoprodaju rabljenih automobila AutoTrader testirao je deset godina stari električni automobil, s ciljem da provjere kako mu baterija funkcionira u najtežim uvjetima nakon toliko godina

Zasigurno nikome više nije nepoznato da baterije električnih automobila gube kapacitet tijekom zime te da taj pad iskoristivosti privremeno može iznositi i do 30%. Nadalje, baterije svoje kapacitet polako gube i s običnim protokom vremena, a najbrže se, u vožnji, troše pri visokim brzinama. Sve ove teške uvjete za jednu automobilsku bateriju rabljenog vozila odlučili su testirati iz britanskog portala AutoTrader, specijaliziranoga za trgovanje rabljenim automobilima.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Kao testni su model uzeli deset godina stari Nissan Leaf, njegovu prvu generaciju. Automobil koji su vozili prešao je u svojem životnom vijeku manje od 120.000 km, a baterija mu je u regularnim uvjetima već zbog toga pala na iskoristivih 100-tinjak kilometara dosega (što je oko dvije trećine izvornog dosega te generacije Leafa, kad je bio nov).

Britanci su automobil dovezli na trkaću ovalnu stazu po hladnom vremenu (-3°C) i – nagazili na gas. Vozili su maksimalnom brzinom na koju je Leaf elektronički ograničen, 160 km/h, i gledali kako preostali kapacitet baterije pada. Upozorenje o niskoj razini baterije automobil im je izbacio već nakon prvih kilometara i dodatno im ograničio brzinu. Da bi se baterija više mučila, uključili su svjetla, brisače i općenito je “cijedili”.

Krajnji rezultat: nakon brojnih upozorenja i preračunavanja preostalog dosega, Nissan Leaf, iako je spustio brzinu vožnje, stao je nakon pređenih 34,7 kilometara.

Nakon toga preostalo im je samo jedno, zaključiti test i utovariti praznog Leafa na prikolicu te ga na njoj odvesti na punjenje.

Podijeli:
1