Citroën C3 Aircross – francuski mališan u crossover izdanju

Citroën je upravo premijerno predstavio svoj novi mali crossover koji u osnovi predstavlja odgovor ove marke na modele poput nissanovog Jukea, Renaulta Captur i sl. Također, C3 Aircross je nasljednik modela C3 Picasso, odnosno u Citroënu su odlučili MPV zamijeniti crossoverom koji je trenutno daleko popularniji karoserijski oblik.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Što se samog dizajna tiče očito je da C3 Aircross cilja na mlađe kupce te one željene prepoznatljivog i razigranog izgleda. Također, ovaj će Aircross svojim budućim vlasnicima ponuditi pregršt mogućnosti personalizacije vanjskog dizajna i uređenja interijera koji će dopustiti vlasnicima prilagodbu automobila vlastitom ukusu.
Nadalje, ovakav pristup je modelu C3 Aircross omogućio stvaranje vlastite i osebujne osobnosti u odnosu na Opel Crossland X, ali i budući Peugeot 2008 s kojima u osnovi dijeli svoje tehničke osnove. Recimo i da mu ukupna dužina iznosi 4,15 m, a proizvođač se hvali u segmentu vodećom ponudom prostora i razinom modularnosti putničke kabine.
Primjera radi stražnja klupa je klizna, u dva odvojena dijela 60 naprema 40, zapremina prtljažnika iznosi između 410 i 520 l do 1290 l, a lako i u potpunosti preklopljivo sjedalo suvozača omogućuje prijevoz tereta duljine do 2,4 m. Od ostalih detalja interijera vrijedi istaknuti 7-stupanjski središnji zaslon osjetljiv na dodir kao središte infotainment sustava, sustav bežičnog punjenja za kompatibilne telefone, cijeli niz praktičnih pretinaca i mjesta za ostavu manjih predmeta i sl.
Sve verzije ovog automobila će imati pogon na prednje kotače, no ponudu će činiti i sustav Grip Control koji će omogućiti povećanje prianjanja kotača u različitim vremenskim uvjetima i na različitim podlogama, a tu je i sustav pomoći pri vožnji nizbrdo.
Od ostalih tehničkih detalja dakako najzanimljivija je motorizacija pa dodajmo da će kupci moći izabrati između 3-cilindričnih PureTech benzinskih i 4-cilindričnih BlueHDI dizelskih motora. Tzv. ulaznu verziju će pokretati 1,2-litreni benzinac snage 82 KS, a slijedit će ga dvije turbo verzija snage 110 i 130 KS. 1,6-litreni BlueHDI će biti dostupan u izvedbama snage 100 i 120 KS.
Svakako treba spomenuti i sustave pomoći vozaču poput head-up zaslona, stražnje kamere Top Vision, sustava Park Assist, automatskog kočenja Active City Brake, sustava upozorenja na nenamjerni prelazak u drugu voznu traku, nadzora tzv. mrtvog kuta i sl.
C3 Aircross će se proizvoditi u španjolskoj Zaragozi, a na europska tržišta stiže do kraja ove godine. Cijene će postati poznate uskoro.