Citroën C5 X – prostrana cestovna krstarica

Krajem ove godine u salone stiže novi model Citroëna, velika limuzina C5 X, koja će biti dostupna i u hibridnoj verziji. Poseban naglasak dizajneri su stavili na udobnost vožnje kao i svijetlu i tihu putničku kabinu
Citroën C5 X nasljednik je velikih cestovnih krstarica ove marke. Karakteriziraju ga prije svega udoban tip ovjesa te udobna sjedala koja doprinose fleksibilnoj i laganoj vožnji, a pritom osiguravaju dobar položaj tijela. Putnički je prostor ugodan, elegantan, prostran i udoban. Ovaj je automobil kombinacija je prostrane limuzine, dinamičnog karavana te povišenog položaja vozača poput onoga u popularnim SUV modelima.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Kao dnevni boravak
Prostranost je bila u središtu pozornosti prilikom razvoja vozila C5 X. Vodoravna i elegantna armaturna ploča u prednjem dijelu vozila stvara velik i udoban životni prostor. Zahvaljujući iznimno velikom prostoru za noge, dostatnoj širini i pozamašnoj unutarnjoj visini, putnici u stražnjem dijelu vozila mogu se udobno smjestiti i uživati u putovanju.
C5 X u potpunosti primjenjuje program Citroën Advanced Comfort te ima sjedala Advanced Comfort i sprijeda i straga. Ta su inovativna sjedala izrađena od materijala visoke gustoće i pjene debljine 15 mm. Sjedala Citroën Advanced Comfort pružaju vizualnu udobnost zahvaljujući specifičnim podstavljenim oblogama, udobnost sjedenja zahvaljujući mekanoj pjeni koja izgleda kao da se širi, ergonomsku udobnost zahvaljujući teksturiranoj pjeni na površini i elastičnom pokrovu, te naposljetku, udobnost položaja zahvaljujući mogućnosti električnog prilagođavanja vozačevog i suvozačevog sjedala u više smjerova.
Vozačevo sjedalo također ima jednu posebnu funkciju pri ulasku u vozilo, a ta je da se sjedalo automatski pomiče unatrag kako bi se vozaču olakšao pristup, a zatim se vraća u postavljeni položaj za vožnju.
U unutrašnjosti vozila nalaze se i brojni pretinci za odlaganje ili skrivanje svih malih svakodnevnih predmeta. Ukupno je 13 praktičnih pretinaca ukupne zapremine od 29 litara koji olakšavaju putnicima boravak u vozilu.
“Bilo da se radi o poslovnom putu bilo o vožnjama u privatne svrhe, sve u vozilu C5 X osmišljeno je kako bi putnicima boravak u vozilu bio ugodniji i kako bi se smanjio mentalni napor vozača i njegovih suputnika”, poručio je Jean-Arthur Madelaine, voditelj odjela za unutarnji dizajn Citroëna.
Aktivni ovjes za udobnost
C5 X u serijskoj opremi nudi ovjes Citroën Advanced Comfort. Radi se o proizvodu koji ublažava prelazak preko prepreka, rupa, kanala, uspornika i drugih nepravilnosti na cesti te pruža doživljaj vožnje “kao na letećem tepihu”.
Izvedba s punjivim hibridnim motorom C5 X dodatno naglašava udobnost s aktivnim ovjesom Citroën Advanced Comfort zahvaljujući upravljačkom sustavu ovjesa koji je neprestano aktivan i koji ublažava prelazak preko nepravilnosti na cesti. Zahvaljujući senzorima koji prate uvjete na cesti i računalu koje određuje više ili manje precizne postavke amortizacije na svim kotačima, C5 X nudi maksimalnu udobnost svojim putnicima u svim mogućim scenarijima. Aktivni upravljački sustav ovjesa pojačava radnu učinkovitost progresivnih hidrauličkih graničnika dodatnim otpuštanjem ovjesa u vožnji kako bi se stvorio dojam “lebdenja” iznad ceste, a istovremeno smanjila nestabilnost i osiguralo iznimno prianjanje tijekom velikih opterećenja.
Svijetla unutrašnjost
U vozilu C5 X iznimno je velika razina svjetla koja se postiže neprekinutom ostakljenom površinom koja se proteže duž cijelog vozila, uključujući stražnja stakla, kao i veliki stakleni krovni otvor. Bijelo svjetlo za osvjetljenje unutrašnjosti čija se jačina može prilagođavati stavlja fokus na kabinu i pojačava dojam elegantnog uređenja. Osvijetljeni su i pretinci za odlaganje predmeta.
Posebna je pozornost posvećena akustici, odabirom višeslojnih prednjih i stražnjih stakala koja izoliraju zvuk te pružaju izuzetnu izolaciju od vanjske buke. Izvedba C5 X s punjivim hibridnim motorom ide korak dalje i pruža zadovoljstvo pokretanja motora i ubrzavanja u tišini tijekom vožnje u potpuno električnom načinu rada. C5 X Hybrid tako nudi mogućnost da se većina svakodnevnih vožnji (do 55 km) obavi u električnom načinu rada i da se uživa u načinu rada ë-confort koji pruža tihu i mirnu vožnju.
Digitalni instrumenti
Kako bi se smanjio mentalni napor vozača, sučelja na vozačevom mjestu u vozilu C5 X jednostavna su, intuitivna i ergonomična. Na središnjem dijelu instrumentne ploče nalazi se veliki 12-inčni tablet sa zaslonom osjetljivim na dodir koji pruža vrhunsko korisničko iskustvo: zaslon visoke razlučivosti, ergonomičnost i jednostavnost upotrebe. Osim 7-inčne digitalne instrumentne ploče, ispred vozača nalazi se i prošireni head-up zaslon koji projicira korisne informacije o vožnji ispred vjetrobranskog stakla.