Byton M-Byte – automobil s najvećim zaslonom

Byton M-Byte – automobil s najvećim zaslonom

Kako je i obećano kineski startup za električne automobile Byton je na ovogodišnjem izdanju Sajma potrošačke elektronike, odnosno na lasvegaškom CES-u, predstavio nove pojedinosti o svom prvom produkcijskom modelu. Riječ je o crossoveru M-Byte koji će se moći pohvaliti najvećim in-car zaslonom u jednom produkcijskom modelu u svijetu auto industrije.

Točnije, radit će se o zakrivljenom 48-inčnom SED-u, odnosno Shared Experience Display digitalnom kokpitu koji se proteže skoro duž cijele prednje armature. Na ovom velikom zaslonu će se prikazivati sve informacije vezane uz sami automobil poput brzine, napunjenosti baterije, autonomije, navigacije i sl. Također, isti će koristiti za većinu ostalih multimedijalnih sadržaja.

Dakako, s ovako velikim zaslonom postavlja se pitanje hoće li SED predstavljati smetnju vozaču, a u Bytonu tvrde kako tome neće biti tako. Naime, proizvođač tvrdi kako je s jedne strane položaj zaslona pažljivo odabran kako ne bi smanjivao vidljivost izvan automobila, a s druge njegova svjetlina se može automatski podešavati osvjetljenju okoline kako bi se izbjeglo zasljepljivanje vozača. Također, navodno zadovoljava sve sigurnosne standarde na tržištima na kojima je planirana prodaja.

Pored ovog ogromnog zaslona tu su još dva manja zaslona putem kojih se (ustvari) upravlja ovim velikim. Prvi je 7-inčni Driver Tablet zaslon ugrađen u upravljač, odmah iznad vozačevog zračnog jastuka. Radi se u osnovi o sučelju putem kojeg vozač upravlja pojedinim on-board sustavima te SED-om, a srećom ovaj se zaslon ne rotira zajedno s upravljačem.

Drugi, 8-inčni zaslon, koji se nalazi između prednja dva sjedala, suvozaču daje slične mogućnosti upravljanja SED-om kao vozač. Pored toga tu su još i stražnji zasloni koji mogu dijeliti sadržaje se SED-om. Jedan od aduta ovog infotainmenta će biti i bytonov Byte OS u koji je integriran Amazon Alexa. Također, M-Byte će svojim vozačima nuditi sustave autonomnog upravljanja treće razine.

Konačna premijera produkcijske izvedbe modela M-Byte će biti odrađene sredinom, dok će serijska proizvodnja započeti prije kraja ove godine. Proizvodnja će biti povjerena bytonovim pogonima u kineskom Nanjingu. Isprva će se ovaj automobil pojaviti na kineskom, a potom će 2020. stići i na američko te pojedina europska tržišta.

Kupcima će biti dostupne dvije izvedbe različitog kapaciteta baterije. Prva će imati pogon na stražnje kotače te bateriju kapaciteta 71 kWh koja će joj omogućiti autonomiju od oko 400 km. Druga će biti opremljena pogonom na sva četiri kotača te baterijom kapaciteta 95 kWh što bi trebalo biti dovoljno za autonomiju od oko 520 km.

Podijeli:
1