Bugatti EB112: 30. rođendan inspirativnog koncepta koji nije zaživio

Bugatti obilježava 85. rođendan svojeg dizajnera Giorgetta Giugiara i 30. obljetnicu modela Bugatti EB112, jednog od najradikalnijih koncepata te marke, koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju
Koncept Bugatti EB112 predstavljen je 1993. godine na salonu automobila u Ženevi, kao senzacionalan, radikalan i luksuzan ulazak Bugattija u segment velikih GT automobila. Imao je četvera vrata, dinamičnu sportsku liniju, isticao se vrhunskim dizajnom kakav niti do danas nije zastario, a za sve to bio je zaslužan njihov dizajner, Giorgetto Giugiaro.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ispred svoga vremena
Giugiaro slavi 85., a EB112 30. rođendan, pa su u kompaniji (danas u sastavu tvrtke Bugatti Rimac) odlučili odati počast i dizajneru i njegovom najradikalnijem konceptu. “EB112 je u mnogim pogledima bio automobil iz snova i preteča onoga što danas poznajemo kao fastback modele visokih performansi. Besprijekorno je kombinirao dizajn s tehnološkim i inženjerskim značajkama koje su bile uvelike ispred svog vremena”, komentira danas talijanski dizajner svoje djelo.
Tada je EB112 bio opisivan kao najljepša limuzina ikada stvorena, a u Bugattiju ga smatraju i pretečom modernih Veyrona i Chirona. Bio je bezvremenski i revolucionaran, prenio je aluminijsku karoseriju i monocoque šasiju od ugljičnih vlakana iz sportskog modela u GT segment, dok je pod haubom bio smješten moćni 6-litreni V12 s čak 60 ventila i 460 KS. Najviša brzina za EB112 bila je 300 km/h, a ubrzanje je od 0 do 100 km/h mogao postići za samo 4,3 sekunde.
Kao takav ostaje u povijesti Bugattija kao jedan od važnijih koncepata, koji je utro put za mnoge, pa i današnje modele, iako nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Njegov karakter i estetika i danas su inspiracija kod stvaranja novih modela, poručuju iz kompanije.