Bugatti Bolide – punokrvni trkaći superautomobil s 1.850 KS

Bugatti Bolide – punokrvni trkaći superautomobil s 1.850 KS

Bugatti je predstavio svoj novi model Bolide, za sada još u fazi prototipa i koncepta vozila koje bi trebalo biti apsolutni vrhunac vještine, tehnologije i dizajna te u kojem je sve potpuno podređeno performansama

Putem digitalne premijere Bugatti je u srijedu najavio svoj novi superautomobil, ultra sportski i moćni Bugatti Bolide. Stephan Winkelmann, predsjednik uprave Bugattija, kaže kako je njegov nalog inženjerima i dizajnerima bio da si postave pitanje “Što bi bilo…”. Ova krilatica postala je i neslužbena najava projekta danas poznatog kao Bugatti Bolide – koji odgovara na pitanja poput “Što bi bilo kada bismo iskoristili svu snagu W16 motora?” ili “Što bi bilo da smanjimo masu vozila najviše moguće?”, i slična.

Rezultat je atraktivni i vjerojatno najradikalniji superautomobil sa značkom Bugattija do sada. Dijelovi ovog bolida bit će izrađivani od ugljikovih vlakana i tehnologijom 3D ispisa printani od titana. U njemu će biti mjesta samo za dvije osobe, vozača i suvozača, smještene u posebnim trkaćim sjedalima. Jasno je, dakle, da je riječ o hibridu cestovnog i trkaćeg automobila, s prilagodljivom aktivnom aerodinamikom ali i specifikacijama koje zadovoljavaju FIA-ina pravila za službene Free Formula utrke. Tako Bolide dolazi, primjerice, s potpuno glatkim slick gumama širine čak 340 mm sprijeda i 400 mm straga.

Samo 0,67 kilograma po KS

Masa praznog Bolidea je 1.240 kilograma, što je iznimno malo za dvosjed sa 16-cilindričnim motorom. W16 ugrađen u ovaj bolid ima četiri turbopunjača i proizvodi 1.600 KS s 98-oktanskim benzinom. Napuni li ga se trkaćim, 110-oktanskim benzinom, u stanju je proizvesti 1.850 KS (i isto toliko, 1.850 Nm okretnog momenta), što stvara iznimno nizak omjer mase i snage od 0,67 kg/KS.

U simulacijama Bolide stazu Nordschleife prelazi za 5 minuta i 23 sekunde, a Le Mans za 3 minute i 7 sekundi, odnosno 7 sekundi brže od bilo kojeg vozila te klase ikada. Najviša brzina trebala bi premašivati 500 km/h.

Vanjski izgled korijene vuče iz Bugattijevog nasljeđa, modela Chiron i Divo, kao i utrka 24 sata Le Mansa, a donosi i vrlo moderne i jedinstvene detalje kao što su LED prednja i stražnja svjetla oblika slova X (koje označava eksperimentalnu prirodu vozila). Njegov glavni dizajner kaže da su Bolide stvorili tako što su potpuno “ogolili” Chirona, smjestili pogon, vozača i podvozje, te oko toga izgradili ostatak šasije i sve “odjenuli” u karoseriju koju sada vidimo.

Napomenuli su da je razvoj trajao tek osam mjeseci, i da ju u njega ugrađeno sve znanje, iskustvo kao i najbolje što današnja tehnologija može ponuditi. O broju komada koji planiraju proizvesti, vremenskom okviru i cijenama iz Bugattija nisu govorili. O elektrifikaciji pogona, o čemu se nedavno šuškalo, također niti riječi.

Video premijera:

Podijeli:
1