Bosch, Shell i Volkswagen razvili “obnovljivo” benzinsko gorivo

Bosch, Shell i Volkswagen razvili “obnovljivo” benzinsko gorivo

Umjesto posvemašnje elektrifikacije pogona, a u cilju smanjenja emisija stakleničkih plinova, tri industrijska giganta udružila su snage u razvoju benzina koji sadrži trećinu goriva iz obnovljivih izvora i omogućava 20% manje emisije CO2

Trend elektrifikacije pogonskih sustava automobila je, čini se, nezaustavljiv, no sasvim je izgledno kako će proći još nekoliko desetljeća prije nego svi automobili prijeđu na “čistu” energiju. Iz tog razloga u partnerskom su odnosu Bosch, Shell i Volkswagen zajedničkim snagama razvili novi oblik benzinskog goriva, niskougljičnoga i djelomično dobivenog iz obnovljivih izvora. Cilj projekta bio je omogućiti vožnju klasičnim automobilima na fosilna goriva, ali na način koji manje zagađuje okoliš.

Rezultat je, tzv. Blue Gasoline, “plavi benzin”, nastao slično kao i ranije razvijeni R33 Blue Diesel. Ovo gorivo je niskougljično, 33% sadržaja mu dolazi iz obnovljivih izvora (nafte nastale iz biomase i etanola), a za svaki prijeđeni kilometar osigurava najmanje 20% niže emisije ugljičnog dioksida. Prema kalkulaciji koju su objavili, flota od tisuću Golfova 8. generacije s 1.5 TSI motorom godišnje bi emitirala 230 tona manje ovog stakleničkog plina u atmosferu (uz pretpostavku da prosječno prijeđu 10.000 kilometara u godinu dana).

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Uskoro na benzinskim postajama

Kako bi ovo gorivo bilo potpuno “zeleno”, Shell se obvezao sve preostale emisije nastale korištenjem ovog goriva otkupiti u obliku ugljičnih kredita. “Plavi benzin” trebao bi tijekom ove godine postupno postati dostupan na benzinskim postajama, prvo u Njemačkoj, pa onda i šire. Cijena na Shellovim benzinskim postajama trebala bi mu biti na razini one za njihova premium goriva, poput Shell V-Power.

Karakteristike ovog novog goriva takve su da ga se može bez problema distribuirati putem postojeće infrastrukture i mreže benzinskih postaja. Isto tako, moći će ga bez ikakvih problema koristiti svi vlasnici novijih benzinskih vozila koja su prilagođena za točenje bezolovnog goriva Super 95 E10 (što je oko 90% automobila proizvedenih nakon 2001. godine).

Podijeli:
1