BMW X7 – velik kao kuća, luksuzan kao Rolls-Royce

BMW X7 – velik kao kuća, luksuzan kao Rolls-Royce

Poklonicima velikih i bogato opremljenih SUV-ova stiže velika poslastica. Naime, BMW je odlučio svoju ponudu SUV/crossovera proširiti s još jednim modelom i to ne bilo kakvim, već novim predvodnikom cijele ponude. Riječ je o modelu X7, odnosno izravnom konkurentu mercedesovom GLS-u.

X7 je dakako veći i luksuzniji od nedavno predstavljenog novog X5, a svojim dizajnom se dakako uvelike ugledao na prošlogodišnju najavnu studiju X7 iPerformance. U BMW-u imaju velika očekivanja od ovog automobila koji će svojim kupcima ponuditi “jedinstvenu kombinaciju ekskluzivnosti i prostranosti.”

Što se vanjštine tiče najviše se dakako ističe “najveća maska ikada ugrađena na jedan produkcijski BMW”, a tu su i prilagodljiva LED prednja svjetla, 21-colni lakometalni naplatci, velike staklene površine, dulja stražnja vrata za lakši pristup trećem redu sjedala, uska i međusobno povezana stražnja svjetla, električno otvorivi dvostruki poklopac prtljažnika, standardni trodijelni panoramski krov i sl. Recimo i da mu dimenzije iznose 5163 x 1999 x 1805 mm, dok mu je međuosovinski razmak dugačak 3103 mm. Dakle X7 je 228 mm dulji, 5 mm uži i 53 mm viši od novog X5, dok mu je međuosovinski razmak duži za 129 mm.

I dok se vanjština možda neće svim svidjeti, unutrašnjosti ovog automobila se nema što prigovoriti. Luksuzno i moderno uređenom kabinom dominiraju koža i drvo, a vozač sjedi ispred 12,3-inčne instrumentne ploče, a pored nje se nalazi i veliki središnji, također, 12,3-inčni središnji zaslon infotainmenta. Konkretni detalji opreme će se razlikovati od tržišta do tržišta, no ne treba sumnjati da će na svakom tržištu X7 biti vrhunski standardno opremljen. Također, kupcima će biti dostupna i bogata opcijska oprema s kojom će moći dodatno personalizirati svoje vozilo.

Nadalje, X7 će standardno biti opremljen s tri reda sjedala za sedam putnika, no kupcima će na raspolaganju stajati i mogućnost izbora komfornije konfiguracije s dva sjedala u drugom redu koja će biti u potpunosti prilagodljiva kao i prednja sjedala. Bez obzira na izabranu konfiguraciju sjedala u drugom redu će biti pomična za 144 mm te će se njihovi nasloni moći preklapati i podizati automatski pritiskom prekidača.

Putnike u trećem redu će dočekati “full-size” sjedala na kojima se mogu uz sav potrebni komfor prevesti i odrasli putnici na duljim putovanjima. Uz relativno veliku ponudu prostora putnike u trećem redu će dočekati nasloni za ruke, držači za čaše i sl. Dodajmo i kako će se iza trećeg reda sjedala putnicima nuditi prtljažnik zapremine 1376 l, dok će preklapanjem trećeg i drugog reda sjedala ista narasti na 2560 l.

Ponudu otvara izvedba X7 xDrive40i koju pokreće 3,0-litreni 6-cilindrični turbo snage 250 kW, odnosno 340 KS te najvećeg okretnog momenta od 446 Nm. Ovaj je motor uparen s dotjeranim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača. Njihova suradnja omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi te najveću brzinu od 245 km/h.

Kupci željni još snažnijeg i ekskluzivnijeg X7 će odabrati X7 xDrive50i u koji se ugrađuje “temeljito dotjerani” 4,4-litreni bi-turbo V8 snage 340 kW, odnosno 462 KS te najvećeg okretnog momenta od 650 Nm koji je također uparen s pogonom na sva četiri kotača te 8-stupanjskim automatikom. S njim će ovaj automobil do 100 km/h ubrzavati za manje od 5,5 sekundi, dok će mu najveća brzina biti elektronički ograničena na 250 km/h.

Na europskim će tržištima biti dostupne i dvije dizelske izvedbe. Prva je X7 xDrive30d čiji 3.0 6-cilindrični turbo pogonski sklop razvija snagu od 195 kW, odnosno 265 KS te najveći okretni moment od 620 Nm. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h 7 sekundi te najveću brzinu od 227 km/h. Slijedit će ga X7 M50d s 3.0-litrenim motorom sa četiri turbopunjača snage 294 kW, odnosno 400 KS te najvećeg okretnog momenta od 760 Nm koji će mu omogućiti ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekunde. Najveća će mu brzina biti elektronički ograničena na 250 km/h.

Svakako vrijedi istaknuti kako će ovaj automobil biti standardno opremljen sa zračnim ovjesom, ustavom Dynamic Damper Control, a kupcima će biti dostupan i sustav Active Comfort Drive koji koristi kamere kako bi “očitao” cestu ispred automobila te automatski prilagodio ovjes sukladno uvjetima. Kao i većina ostalih modernih premium automobila X7 će biti krcat sigurnosnom opremom te sustavima pomoći vozaču od kojih će većina biti dio standardne opreme, a dio opcijske. Konkretan raspored će se razlikovati ovisno o tržištu.

Dolazak ovog automobila na europska tržišta se očekuje u prvoj polovici sljedeće godine, a na pojedinim svjetskim tržištima su već otvorene knjige narudžbi. Proizvodnja ovog automobila je povjerena BMW-ovoj tvornici u Spartanburgu, u Južnoj Karolini.

1