BMW serija 6 Gran Turismo – serija 5 s većim prtljažnikom

BMW je predstavio svoj novi model seriju 6 Gran Turismo, a s obzirom na izmjene u nomenklaturi u kojima će istinski nasljednika ranije serije 6 ustvari biti nova serija 8, ovaj novitet predstavlja zamjenu za seriju 5 GT.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Sudeći prema dostupnim fotografijama i video zapisima čini se kako su BMW-ovi dizajneri uspjeli kreirati osjetno dojmljiviji i oku privlačniji automobil nego što je to bio slučaj s prethodnikom čiji su nedostaci zgodno ispeglani i dorađeni. Prije svega učinjeno je to promjenama dimenzija, odnosno novi je model nešto dulji (5091 mm), a za 21 mm je snižena visina krova, dok je stražnji kraj niži za 64 mm nego što je bio na seriji 5 GT. Time je ovaj automobil postao skladniji, a tu su i nova i veća maska, standardna LED prednja i stražnja svjetla vrlo zgodne grafike i mnogi drugi detalji.
Interijer je većinom prenijet iz serije 5, a najveću razliku čini zapremina prtljažnika koja u seriji 6 GT iznosi 610 dm3, odnosno preklapanjem stražnjih sjedala (električno pomična) ova će narasti na 1800 dm3. Peta, sada jednodijelna vrata, se otvaraju i zatvaraju putem elektromotora te hands-free pokretom noge ispod stražnjeg branika.
Uz navedeno serija 6 GT je dostupna s 10,25-inčnim iDrive zaslonom, a raznim on-board sustavima se može upravljati putem glasovnih naredbi ili gestikulacije. Također, vrijedi spomenuti i da je ovaj model moguće opremiti sustavom polu-autonomnog upravljanja, head-up zaslonom, električno podesivim stražnjim comfort sjedalima i sl. Dakle, naglasak je na bogatoj i naprednoj opremi, posebice onoj sigurnosnoj, te komforu kako i priliči BMW-ovom obiteljskom automobilu.
Kada stigne na tržišta u studenom serija 6 GT će kupcima biti dostupna s tri različita motora. Prvo tu je verzija 630i Gran Turismo koju pokreće 2,0-litreni 4-cilindrični turbobenzinac snage 258 KS (190 kW) i najvećeg okretnog momenta od 400 Nm. Ovaj pogonski stroj, kao i ostali, je standardno uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a zajedno će omogućiti ubrzanje do 100 km/h za 6,3 sekunde.
Slijedit će ga 640i Gran Turismo kojeg će pokretati 6-cilindrični 3.0 snage 340 KS (250 kW) i najvećeg okretnog momenta od 450 Nm. To je dovoljno uz xDrive pogon na sva četiri kotača za ubrzanje do 100 km/h za svega 5,3 sekunde.
Što se dizelske strane priče tiče tu je 630d Gran Turismo kojeg također, pokreće 3,0-litreni 6-cilindrični pogonski stroj, a njegova snaga iznosi 265 KS, dok mu je najveći okretni moment 620 Nm. Uz pogon na sva četiri kotača ovaj će model do 100 km/h ubrzati za ravno 6 sekundi, a recimo i da tvornički podaci o potrošnji govore o prosječnoj potrošnji od oko 5,3 l/100 km.
Knjiga narudžbi u Njemačkoj je već otvorena, a time su poznate i cijene. Točnije, na svom domaćem tržištu serija 6 GT će kretati od 62.800 Eura koliko će biti potrebo izdvojiti za 630i, dok 640i stoji 68.100, odnosno 70.700 Eura u izvedbi sa xDrive pogonom. Dizelski 630d kreće od 66.900, a sa xDrive pogonom od 69.500 Eura.