BMW predstavio X3 M i X4 M

Bavarski je proizvođač pred ženevsku premijeru predstavio vrh ponude za modele X3 i X4, odnosno njihove performance izvedbe pod oznakom M. Oba ova automobila, na čiji se dolazak možda i previše čekalo, se mogu pohvaliti velikom snagom, unaprjeđenjima ovjesa, kočnica, upravljača i sl. te vizualnim doradama. Sve u svemu radit će se o vrlo poželjnim primjercima za svakog ljubitelja BMW-a, a vjerojatno će privući i nove.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prvi korak u receptu stvaranja pravog M modela je dakako dodati snagu pa je sasvim logično kako BMW tu nije razočarao. Pod poklopcem motora ova dva automobila se nalazi 3,0-litreni bi-turbo redni 6-cilindrični benzinski motor snage 352 kW, odnosno 478 KS te najveći okretni moment od 600 Nm. Ako vam to nije dovoljno BMW će kupcima ponuditi i izvedbu Competition snage 375 kW, odnosno 510 KS.
To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za malo više od sekunde. Najveća brzina je dakako elektronički ograničena na 250 km/h. Osim ako ne odaberete M Driver paket koji eliminira ograničenje pa će najveća brzina narasti na 280 km/h, odnosno 285 km/h s Competition paketom.
Nadalje, motor je uparen s 8-stupanjskim M Steptronic mjenjačem koji nudi i ručni način rada. Tu je i M xDrive sustav pogona na sva četiri kotača koji prednost daje stražnjim kotačima, ali omogućuje vozaču izbor nekoliko podešenja, a može svu snagu isporučivati i na prednje ili na stražnje kotače.
Kako bi se bolje nosili s dodatnom snagom oba modela dolaze s ojačanom šasijom veće torzijske krutosti. Također, unaprjeđen je kompletan ovjes, ugrađen je Active M Differential, M Servotronic upravljač te elektronički podesivi amortizeri (Comfort, Sport i Sport +). Snažnije kočnice sprijeda dolaze s perforiranim i ventiliranim diskovima promjera 396 mm sprijeda i 370 mm otraga. Dodajmo i da standardnu ponudu čine 20-colni kotači, odnosno 21-colni u Competition paketu.
Ovaj M dvojac će se od ostatka ponude razlikovati i raznim doradama vanjštine i unutrašnjosti. Za mišićaviji eksterijer je prvenstveno zaslužan novi aero paket, dotjerana maska motora, dva para završetaka ispuha i sl, a tu su i dvije nove metalik boje karoserije Toronto crvena i Donington siva. U unutrašnjosti se ističu nova sportska sjedala, kožne presvlake, posebna M instrumentna ploča, sportski upravljač kao i razni ukrasni elementi. Dakako, tu je i cijeli niz sustava pomoći vozaču te napredni infotainment.
Cijene još uvijek nisu poznate. BMW je službeno potvrdio kako će proizvodnja ovih automobila započeti u travnju u američkim pogonima u Spartanburgu, u Južnoj Karolini.