BMW predstavio novi M5

Čekanju je napokon došao kraj. BMW je napokon predstavio najsnažniju izvedbu trenutne serije 5, odnosno novi M5. Srce ovog automobila, sukladno očekivanjima, čini dorađena izvedba 4,4-litrenog bi-turbo V8 motora koji razvija snagu od 447 kW, odnosno 608 KS koja je dostupna između 5600 i 6700 o/min te najveći okretni moment od 750 Nm. Podsjetimo, prethodnik je razvijao snagu od 428 kW (582 KS) te najveći okretni moment od 677 Nm.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Drugim riječima, novi M5 je dakako najsnažnija i najbrža izvedba ovog automobila do sada, a svakako vrijedi reći i da će do 100 km/h ubrzavati za 3,4 sekunde, a do 200 km/h za 11,1 s te da će mu najveća brzina biti elektronički limitirana na 250 km/h, odnosno da će biti sposoban dosegnuti i 305 km/h s opcijskim M Driver paketom.
Nadalje, za ovakve performanse su svakako zaslužni i novi 8-stupanjski M Steptronic automatski mjenjač te M xDrive pogon na sva četiri kotača s Active M diferencijalom. Prvi će vozaču ponuditi tri načina rada Efficient, Sport i Sport Plus, a drugi će mu omogućiti izbor između 4WD, 4WD Sport i 2WD (pogon na stražnje kotače). Također, vozač će moći u potpunosti isključiti sustav nadzora stabilnosti vozila.
Od ostalih tehničkih detalja možemo istaknuti kako ovaj automobil teži 1855 kg, odnosno 90-ak kg je lakši od prethodnika (unatoč ugradnji pogona na sva četiri kotača) što se dobrim dijelom može zahvaliti činjenici ekstenzivnije upotrebe PRFC-a (polimera osnaženih ugljičnim vlaknima) u krovu te na raznim drugim karoserijskim površinama, kao i novim metodama izrade i sl.
Nadalje, novi M5 je opremljen standardnim 19-colnim naplacima, a tu su i opcijski 20-colni naplaci te michelinove Pilot Sport cup gume. Kupcima se nude i karbonsko-keramički diskovi koji će ukupnu masu automobila sniziti za dodatnih 23 kg.
Što se vanjskog dizajna tiče novi M5 je dobio nekoliko novosti, a najviše se ističu nova prednja i stražnja svjetla, novi prednji i stražnji aero kit gdje se ističu novi branici s većim otvorima za usis zraka, novi bočni retrovizori, sportski poklopac motora, stražnji spojler, difuzor i sl, a tu su i dva para završetaka ispušnih cijevi. Najveće novosti u unutrašnjosti su novi upravljač, sjedala, presvlake, razni ukrasi i sl, a od tehničkih detalja svakako vrijedi izdvojiti head-up zaslon te veliki središnji zaslon infotainment sustava.
Službena premijera ovog automobila će se održati na predstojećem frankfurtskom auto salonu, a već znamo da će cijena u Njemačkoj krenuti od 117.900 Eura. Verzija M5 First Edition (u galeriji u BMW Individual Frozen Dark crvenoj metalik boji, s 20-colnim naplacima, M multifunction sjedalima i sl.) će biti ograničena na 400 primjeraka te će stajati 19.500 Eura više od standardnog modela.
Prve isporuke bi trebale krenuti najkasnije početkom sljedeće godine, odnosno na proljeće.