BMW predstavio novi i veći X5

BMW predstavio novi i veći X5

Sukladno ranijim najavama BMW nastavlja svoju “X godinu” predstavljanjem još jednog X modela, a ovaj je put riječ o novoj generaciji modela X5 čija bi prodaja na europskim tržištima trebala započeti tijekom jeseni.

Vanjski dizajn ovog vozila je automatski prepoznatljiv, a osnovu dizajna čini kombinacija unaprijeđenih i moderniziranih elemenata prethodnika, najavnog koncepta za X7 te pojedini elementi s recentnih BMW-ovih noviteta koji svi zajedno čine novi X5 osjetno modernijim SUV-ovom koji će se svakako isticati među konkurencijom. Od pojedinih detalja vanjštine valja istaknuti veliku masku motora, dinamičnije branike, veće otvore za usis zraka, izraženija LED svjetla, novi završetak ispuha, kotače veličine između 18 i 22 cola i sl, a tu su i razni drugi ukrasni elementi koji će omogućiti dodatnu personalizaciju vozila.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Recimo i kako je novi X5 narastao u odnosu na svog prethodnika za 36 mm u duljinu, 66 u širinu te 19 m u visinu. Također, produljen je i međuosovinski razmak i to za 42 mm. Sve je to rezultiralo dodatnim rastom ponude prostora kako unutar putničke kabine, tako i kada je riječ o zapremini prtljažnika 645, odnosno 1860 dm3.

Uređenje unutrašnjosti, slično vanjštini ovog vozila, možemo prvenstveno opisati kao evoluciju u odnosu na prethodnika. Ipak, treba napomenuti kako proizvođač navodi da je kvaliteta materijala i izrade podignuta na još višu razinu, a već je na priloženim slikama jasno kako je X5 dobio novi upravljač, digitalnu instrumentnu ploču, veliki središnji zaslon veličine 12,3 inča i sl, a tu je i nova generacija infotainmenta koji će sada biti još lakši za korištenje te će vozaču nuditi nove opcije i mogućnosti. Spomenimo i da su ostali dijelovi kokpita dotjerani, a tu prvenstveno mislimo na nove prekidače, rasvjetu, ukrasne elemente te općenito opremu.

Kupcima će se nuditi i bogata opcijska oprema poput 4-zonskog klima uređaja, većeg panoramskog krova, Bowers & Wilkins Diamond Surround audio sustava s 20 zvučnika, stražnji video sustav s dva 10,3-inčna zaslona i sl, a recimo i da će X5 i dalje biti dostupan s trećim redom sjedala.

Prilikom lansiranja X5 će biti dostupan sa četiri benzinska i dizelska motora. Ponudu će otvoriti benzinski 3,0-litreni redni 6-cilindrični turbo nage 250 kW, odnosno 340 KS i najvećeg okretnog momenta od 450 Nm. S njim će ovaj SUV ubrzati do 100 km/h za 5,5 sekundi, dok će mu najveća brzina iznositi 243 km/h.

Kupci željni nešto snažnijeg X5 će moći odabrati izvedbu xDrive50i koju će pokretati 4,4-litreni bi-turbo V8 snage 350 kW, odnosno 462 KS te najvećeg okretnog momenta od 650 Nm. Ova će verzija ubrzavati do 100 km/h za 4,7 sekundi te bez problema dostizati najveću i elektronički ograničenu brzinu od 250 km/h. Za sada navodno nije predviđena prodaja ovog modela u Europi.

Što se dizela tiče ponudu otvara 3,0-litreni 6-cilindrični turbo snage 191 kW, odnosno 265 KS te najvećeg okretnog momenta od 620 Nm, no mnoge će svakako privući X5 M50d čiji je 3,0-litreni 6-cilindrični pogonski stroj potpomognut sa četiri turbopunjača te zahvaljujući njima razvija snagu od 294 kW, odnosno 400 KS te najveći okretni moment od 760 Nm. Potonja će izvedba do 100 km/h ubrzati za 5,2 sekunde, a najveća će joj brzina biti elektronički ograničena na 250 km/h.

Bez obzira na odabrani motor novi X5 će biti opremljen 8-stupanjskim automatskim mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača. Ponuda će kasnije biti proširena plug-in hibridom te high-perfromance izvedbom X5 M čija će se snaga kretati oko 600 KS.

Dodajmo i da će X5 biti opremljen standardnim Dynamic Damper Control sustavom, a u opcijskoj će opremi biti dostupan sustav upravljanja na sva četiri kotača, stražnji diferencijal s blokadom proklizavanja, zračni ovjes koji može spustiti odnosno podići podnicu za 40 mm i sl. Također, kupcima će biti dostupan i off-road paket koji, uz spomenuti zrači ovjes i stražnji diferencijal, dolazi s dodatnom zaštitom podnice, prilagođenim prikazom zaslona, posebnim prekidačem za načine rada pogonskog klopa (šljunak, kamen, pijesak i snijeg).

Na kraju još recimo i da će novi X5 biti bogato opremljen (standardno i opcijski) naprednim sustavima pomoći vozaču, a između ostalog spomenimo novitet u vidu sustava Emergency Stop Assist koji je sposoban sigurno zaustaviti vozilo ukoliko vozač postane nesposoban za upravljanja, primjerice zbog nekog medicinskog razloga.

Podijeli:
1