Automobili koje kupujemo i dalje su većinom sivi, crni i bijeli

Ovogodišnje izvješće proizvođača boja za automobile, Axalta, nije donijelo velika iznenađenja. U cijelome se svijetu najviše proizvode i prodaju automobili obojani u "dosadne" nijanse
Axalta, proizvođač profesionalnih boja za automobile koje koriste njihovi proizvođači, objavio je svoje jubilarno 70. izvješće o popularnosti različitih boja u svijetu. Kao i prethodnih godina, glavni trend je i u 2022. ostao nepromijenjen – neutralne nijanse bijele, crne, sive i srebrne i dalje vladaju, s 82% automobila u svijetu koji se proizvode u tim bojama.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Bijele su najpopularnije globalno, s 34% udjela, dok je u Europi i dalje najčešći izbor kupaca siva boja. U prvih pet boja, osim navedenih, i ovoga se puta ugurala plava boja, smještena na četvrto mjesto po popularnosti i u Europi i na svjetskoj razini. Na našem kontinentu jedina zamjetna promjena od prošle godine jest to što je crna preskočila bijelu te došla na drugo mjesto. Crnom se bojom, kažu u Axalti, u Europi većinom bojaju veći, luksuzniji automobili, monovolumeni i SUV-ovi.
U 70 godina, navode, trendovi bojanja automobila značajno su se promijenili. Na monotone nijanse, kakve se koriste danas, kupci su počeli prelaziti početkom ovog stoljeća. S druge stane, od 1950-ih godina pa do kraja 1990-ih, u najpopularnijim su bojama redovite bile zelene, crvene, smeđe, plave i žute nijanse.
Međutim, danas su boje automobila življe i dinamičnije nego ikad prije. U usporedbi s bijelim bojama “iz davnina”, danas one u sebi nose “metalik” dodatke, svjetlije su i blještavije ili imaju odsjaj poput bisera. Isto tako, crne i sive često imaju umiješane dodatne pigmente ili čestice metala za dodatni efekt.