Autoindustrija i koronavirus: proizvodnja stoji, neke stvari i dalje funkcioniraju

Autoindustrija i koronavirus: proizvodnja stoji, neke stvari i dalje funkcioniraju

Proizvođači automobila diljem Europe zaustavili su proizvodnju, no u Hrvatskoj ipak nije sve stalo – rade, naime, stanice za tehnički pregled vozila

Pandemija koronavirusa stigla je i u naše krajeve i odnijela mnoge “žrtve” u području autoindustrije. Prvi značajniji utjecaj vidjeli smo kada je otkazan ženevski sajam automobila, a u danima nakon toga uslijedile su i drastičnije mjere.

Proizvođači diljem Europe zaustavili su proizvodnju vozila, evo samo najistaknutijih koji su privremeno obustavili rad: Hyundaijeva i Škodina tvornica u Češkoj, Hondina tvornica u Engleskoj, Bosch u Francuskoj, Italiji i Španjolskoj, Continental u Njemačkoj, sve BMW-ove tvornice uključujući Mini i Rolls Royce, Nissan u Engleskoj, Dacia u Rumunjskoj, PSA u svim pogonima, Toyota u cijeloj Europi, Volvo u Belgiji, Ford diljem Europe, Fiat Chrysler također, te u konačnici i Volkswagen u svim svojim europskim pogonima.

U SAD-u su Ford, General Motors i Tesla ponudili vlastima da preusmjere svoje proizvodne kapacitete – u stilu mobilizacije iz 2. svjetskog rata – te da ih daju na raspolaganje državi. Tamo bi, ako zatreba, mogli proizvoditi medicinske respiratore kojih u SAD-u nedostaje za liječenje zaraženih.

Situacija u Hrvatskoj

U našoj zemlji također su na snazi stroge izvanredne mjere zabrana okupljanja i rada. Rimac Automobili ovoga su tjedna poslali radnike na rad od kuće i zatvorili pogone.

Autoškolama je rad odlukom Civilnog stožera privremeno zabranjen, jednako kao i drugima koji organiziraju razne tečajeve. HAK je prekinuo i provedbu vozačkih ispita.

Stanice za tehnički pregled u Hrvatskoj ipak rade i dalje, uz posebne mjere predostrožnosti. Prema pisanju T portala to znači da svi voditelji stanica za tehnički pregled moraju za sve djelatnike pribaviti dovoljnu količinu jednokratnih lateks rukavica i tekućine te pribora za dezinficiranje ili pranje ruku.

Također, kod tehničkog pregleda vozila treba:

• uputiti stranke da spuste sve prozore kako bi se unutrašnjost vozila prozračila (pri tehničkom pregledu i dalje treba provjeravati funkcionalnost prozora na način da se otvoreni prozori zatvore, pa ponovno otvore)

• fotografiranje vozila na tehnološkoj liniji će do daljnjega biti moguće sa spuštenim prozorima (ali svjetla i dalje moraju biti upaljena, a poklopac motora zatvoren)

• kod pregleda unutrašnjosti automobila koristiti jednu od sljedećih higijenskih metoda predostrožnosti:

• pranje i dezinficiranje ruku prije ulaska u vozilo, te nakon izlaska iz vozila ponovno prati i dezinficirati ruke ili

• koristiti jednokratne lateks rukavice koje treba mijenjati poslije svakog pregleda unutrašnjosti automobila

Prilikom provedbe tehničkog pregleda nikako se rukama ne smiju dodirivati lice, nos, usta i oči.

Po završetku radnog vremena nadzornici se obavezno moraju presvući u svakodnevnu odjeću i obuću, a ako se nosi kući na pranje, radna odjeća se mora nositi u zatvorenim vrećicama.

Tehnički pregledi traktora na terenu se odvijaju bez ikakve odgode, međutim, kao i kod tehničkog pregleda u stanicama za tehnički pregled treba se držati određenih predostrožnosti.

Što se tiče autoservisa za sada je situacija kaotična, neki rade, a neki ne – čekaju se pojašnjenja nadležnih jer nije jasno iz dosadašnjih mjera u kakvom su statusu servisi motornih vozila.

Podijeli:
1