Audijev koncept activesphere: svestrani coupé crossover

Četvrti je ovo koncept iz Audijevog projekta Sphere, koji utjelovljuje sportski, luksuzni, električni crossover model za slobodno vrijeme i terensku vožnju
S ovoga tjedna predstavljenim modelom Audi activesphere concept, ova marka kompletira svoj kvartet konceptualnih vozila Sphere. Nakon modela Roadster Audi skysphere 2021, limuzine Audi grandsphere 2021 i koncepta Audi urbansphere u travnju 2022., sada svoju premijeru doživljava crossover coupé s četvero vrata i s istaknuto svestranim dizajnom karoserije.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Naime, ovaj automobil, dužine 4,98 metara, ne utjelovljuje samo sportske performanse iz luksuzne klase. Njegov razmak od tla i kotači velikih dimenzija od 22″ također ukazuju na talent za terensku vožnju. Stražnji dio u izgledu Sportbacka kod modela activesphere može se pritiskom na tipku pretvoriti u otvorenu površinu za utovar (“Activeback”), za prijevoz opreme za slobodno vrijeme kao što su električni bicikli ili oprema za vodene i zimske sportove, kažu iz Audija.
Moćni terenac
Pogon i vozni postroj čine ovaj koncept pogodnim za vožnju po cesti, kao i za terensku vožnju. Njime se može aktivno upravljati pomoću kola upravljača i papučica, a po potrebi nudi i opciju automatiziranog i opuštenog doživljaja na cesti.
S električnim pogonom i tehnologijom brzog punjenja iz Audijeve PPE modularne platforme, Audi activesphere pridružuje se obitelji konceptualnih vozila Sphere. Bez lokalnih emisija, ali s dosegom većim od 600 km i – zahvaljujući tehnologiji od 800 V – najkraćim vremenima punjenja.
Audi dimensions, inovativni koncept rukovanja, spaja fizički i virtualni svijet (“mješovita stvarnost”) prikazujući digitalne informacije u vidnom polju u realnom vremenu. Naočale VR tehnologije omogućuju pregled stvarnog okruženja i rute, a istovremeno aktiviraju informacije i interaktivne elemente koji se realno pojavljuju u vidnom polju, a sve se može konfigurirati individualno za vozača i putnike.
Staklene površine
Odsutnost tvrdih rubova na karoseriji osigurava glatke prijelaze između konveksno i konkavno oblikovanih površina te meke sjene. Značajan dio karoserije vozila čine staklene površine, no nipošto samo u gornjem području vozila. U prednjem dijelu modela activesphere, lice marke – singleframe, izvedeno je u obliku prozirnog stakla, koje putnicima omogućuje nesmetan pogled na cestu kroz široki, otvoreni prednji dio. I bočno, u donjim segmentima vrata, nalaze se staklene površine uvučene prema unutra, koje praktički eliminiraju razdvajanje prirode i unutrašnjosti kada je activesphere u offroad modusu. Širok, zaobljen stražnji poklopac također sadrži staklo velike površine kako bi se osigurala optimalna količina svjetlosti izvana. Čak je i krov transparentan, dopuštajući ulazak mnogo dnevnog svjetla u unutrašnjost.
Izgled eksterijera ciljano naglašava sposobnost terenske vožnje, a voluminozna kućišta kotača stavljaju akcent na varijabilni, elektronički regulirani pogon na sve kotače quattro koji se ovdje podrazumijeva sam po sebi. Kod modela Audi activesphere varijabilna je i visina razmaka od tla. Ona se može povećati za 40 milimetara u odnosu na osnovni nivo od 208 milimetara, što je idealno za terensku vožnju, ili smanjiti za istu dimenziju radi vožnje cestom. Kod brze vožnje cestom od toga podjednako profitiraju težište i aerodinamika. Prednji kut nagiba modela Audi activesphere iznosi 18,9 stupnjeva, a stražnji 28,1 stupanj.
Kao i kod srodnog modela Audi grandsphere concept, vrata se kod Audi activesphere otvaraju nasuprotno, pričvršćena su sprijeda i straga na A i C stupove, a B stup ne postoji. Tako se putnicima već pri ulasku otvara cjelokupni volumen unutrašnjosti.
PPE platforma
Zbog svojih dimenzija i razine performansi, Audi activesphere concept koristi novi električni pogonski sustava iz Audija – Premium Platform Electric, skraćeno PPE.
Poput srodnih konceptualnih vozila Audi grandsphere i Audi urbansphere, activesphere concept može se osloniti na ovaj modularni sustav za serijsku proizvodnju. Razvija se pod okriljem Audija zajedno s društvom Porsche AG, a 2023. godine bit će postepeno predstavljena Audi serijska vozila temeljena na PPE platformi. PPE platforma dizajnirana je isključivo za baterijsko-električni pogon i stoga može u potpunosti iskoristiti sve prednosti ove tehnologije.
Središnju komponentu buduće PPE flote predstavlja baterijski modul između osovina, koji osigurava oko 100 kWh energije u modelu Audi activesphere concept. Korištenje cjelokupne širine vozila između osovina omogućuje relativno ravan layout baterije. Po jedan električni motor na prednjoj i stražnjoj osovini modela Audi activesphere concept s pogonom na sve kotače mobilizira ukupnu snagu od 325 kW i okretni moment od 720 Nm.
Brzo punjenje s 800 V
Srce pogonske tehnologije svih budućih PPE modela bit će tehnologija punjenja od 800 V. Kao i kod modela Audi e-tron GT quattro, ona omogućuje punjenje baterije u najkraćem mogućem vremenu sa snagom do 270 kW na brzim punionicama. PPE tehnologija omogućuje vremena punjenja koja su slična klasičnom zaustavljanju radi punjenja goriva u automobilima s motorom na unutarnje izgaranje. Dovoljno je samo 10 minuta za punjenje pogonske energije za udaljenost veću od 300 kilometara, a za manje od 25 minuta razina napunjenosti baterije može se povećati s 5 na 80 posto.