Audi krenuo električnim putem: predstavljen E-Tron!

Audi krenuo električnim putem: predstavljen E-Tron!

Audi je tijekom noći na posebnoj priredbi u San Franciscu predstavio svoj prvi u potpunosti električno pokretani SUV. Službeno priopćenje ovaj model opisuje kao "prostrano vozilo s pet sjedala, električno pokretani premium SUV srednje veličine koji je odlično opremljen kako bi zadovoljio očekivanja kupaca premium automobila. " Nadalje, E-Tron je opremljen "vrhunskim infotainmentom i sustavima pomoći vozaču, a tu je i baterija koju je Audi posebno razvio kako bi se jamčile zavidne performanse, dugovječnost i sigurnost."

S obzirom da je za premijeru odabrana lokacija u SAD, za sada su nam poznate pojedine američke specifikacije. Konkretnije, ovaj će automobil do 60 m/h, odnosno 96,5 km/h ubrzati za 5,5 sekundi, a najveća brzina mu je ograničena na 200 km/h. Audi je objavio i da će točni podaci za SAD glede snage i momenta biti poznati nešto bliže lansiranju vozila na tržište.

Dimenzije ovog automobila iznose 4902 x 1938 x 1664 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak skoro tri metra, odnosno iznosi 2924 mm. To će biti dovoljno kako bi se unutar putničke kabine osigurala dovoljna ponuda prostora komforni smještaj petoro putnika, a dodajmo kako će im na raspolaganju stajati prtljažnik zapremine 807 l, odnosno 1614 l s preklopljenom stražnjom klupom.

E-Tron pokreću dva asinkrona električna motora (ASM) od kojih je jedan zadužen za prednju, a drugi za stražnju osovinu. Tako je riječ o pogonu na sva četiri kotača, a pri umjerenim brzinama većina snage i momenta dolazi od stražnjeg motora kako bi se povećala ekonomičnost. Prilikom tzv. coastinga motori rade bez "magnetnog trenja."

Što se baterije tiče iz Audija poručuju da se ona smještena ispod putničke kabine u podnicu ta da je dimenzija 2,28 x 1,63 x 0,34 m, a čini ju 36 ćelija u četvrtastim aluminijskim kućištima od kojih je svako veličine otprilike kao i kutija za cipele. Nadalje, ona su posložena u dva "kata", duži donji i kraći gornji kat. Ova baterija je nominalne voltaže od 396 V te kapaciteta od 95 kWh, a opremljena je i naprednim sustavom hlađenja koji će joj zajamčiti vrhunske performanse tijekom dugog vijeka trajanja. Autonomija se za sada ne spominje, a raniji izvještaji su upućivali na oko 400 km, prema WLTP-u.

Nadalje, tu je i sustav tzv. thermal managementa koji koristi toplinsku pumpu sposobnu prikupiti izgubljenu toplinu, pretvoriti je u do 3 kW električne energije i vratiti ju natrag u vozilo za potrebe grijanja i hlađenja kabine te hlađenja motora. Ovisno o vanjskoj temperaturi u Audiju kažu da se na ovaj način može povećati autonomija vozila za do 10%.

E-Tron je kompatibilan s AC i DC punjačima te SAE J1772 te CSS standardima. Nadalje, ovaj je automobil pogodan za punjenje brzim DC punjačima snage do 150 kW na kojima je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterije za svega pola sata. Također, standardnu opremu će činiti i 9,6 kW AC punjač koji će omogućiti da se putem kućne utičnice baterija napuni tijekom noći.

Audijevi stručnjaci procjenjuju da oko 30% E-Tronove autonomije (ovisno o uvjetima vožnje) dolazi od inovativnog sustava regenerativnog kočenja koji omogućuje motorima da prikupljaju energiju u trenucima kada vozač otpusti papučicu gasa i pritisne kočnicu. Između ostalog, vozač može sam izabrati stupanj regenerativnog kočenja putem ručica na upravljaču.

E-Tron će biti opremljen MMI sučeljem s 10,1-inčnim gornjim središnjim zaslonom te 8,6-inčnim donjim zaslonom putem kojeg se upravlja klima uređajem i pojedinim elementima komfora. Gornji je zadužen za većinu ostalih on-board sustava. Tu je i dakako i velika digitalna instrumentna ploča, kao i napredni sustav prepoznavanja glasa koji omogućuje glasovno upravljanje. Svakako treba spomenuti i sustav Virtual Mirrors, odnosno kamere umjesto klasičnih retrovizora s kojih se slika prikazuje na ekranima na vrhu unutrašnje obloge vrata. Bogata standardna oprema je nadopunjena i raznim opcijskim elementima, a svi zajedno čine ovaj model iznimno sigurnim i udobnim.

Pogonski sklop nudi sedam mogućnosti različitog podešenja svog rada od komfornog do izrazito sportskog. Tu je i automatski prilagodljivi ovjes koji može podesiti visinu podnice za do 75 mm ovisno o brzini, podlozi, načinu vožnje i uvjetima na cesti. Napredni sustav raspodjele okretnog momenta uparen s inovativnim sustavom nadzora proklizavanja kotača osigurava optimalno prianjanje kotača u svim uvjetima, a sposoban je reagirati u djeliću sekunde.

Audi E-Tron na američko tržište stiže u prvoj polovici sljedeće godine u tri paketa oprema, a cijena će se kretati između 74.800 i 86.700 Dolara. Knjiga narudžbi je već otvorena, a mjesto na listi se osigurava s povratnim pologom od 1000 Dolara.

1