Audi E-Tron: kamere umjesto standardnih retrovizora

Audi E-Tron: kamere umjesto standardnih retrovizora

Audijev prvi serijski električni SUV, odnosno model E-Tron čiji se dolazak na tržište očekuje prije kraja ove godine je u svojim završnim fazama testiranja. Točnije, Audi nas je sada upoznao s činjenicom kako je E-Tron proveo više od 1000 sati u zračnom tunelu kako bi se osigurala najoptimalnija aerodinamična svojstva.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Rezultat ovih testiranja je odličan koeficijent otpora zraka od 0,28 što će pripomoći ovom automobilu da ostvari autonomiju veću od 400 km prema WLTP-u. Podsjetimo, ovaj će model biti opremljen 95 kWh baterijom ugrađenom u podnicu.

Jedna od stavki koja će pripomoći E-Tronu su svakako opcijske kamere umjesto standardnih bočnih retrovizora (koje će biti dostupne u onim zemljama gdje propisi to dopuštaju). Drugim riječima, tzv. Virtualni retrovizori su dobrim dijelom zaslužni za smanjenje otpora zraka (i buke) jer su svojom površinom manji od standardnih i ukupna širina vozila je njihovom ugradnjom smanjena za 15 cm. Ove kamere reproduciraju sliku na unutrašnje OLED zaslone (smještene između prednje armature i vrata), a vozačima će se nuditi nekoliko opcija prikaza, npr. za vožnju na otvorenoj cesti, za parkiranje i sl.

Također, vrijedi reći i da je podnica u potpunosti zatvorena i navodno površinom slična loptici za golf što dodatno pospješuje strujanje zraka bolje nego u potpunosti ravna površina. Tu je i “aktivna” maska s električno pomičnim otvorima koji prema potrebi mogu poboljšati hlađenje pojedinih dijelova pogonskog sklopa pa čak i usmjeriti zrak prema prednjim kotačima, odnosno kočnicama. Nadalje, standardni zračni ovjes će spuštati podnicu automobila za 26 mm pri brzinama većim od 120 km/h. Posebno su prilagođeni i kotači, a dakako da je riječ o gumama s niskim otporom kotrljanju.

Službena premijera ovog automobila će se održati 30. kolovoza, a do tada će iz Audija vjerojatno stići dodatne informacije, fotografije i video zapisi.

Podijeli:
1