Audi E-Tron: kamere umjesto standardnih retrovizora

Audi E-Tron: kamere umjesto standardnih retrovizora

Audijev prvi serijski električni SUV, odnosno model E-Tron čiji se dolazak na tržište očekuje prije kraja ove godine je u svojim završnim fazama testiranja. Točnije, Audi nas je sada upoznao s činjenicom kako je E-Tron proveo više od 1000 sati u zračnom tunelu kako bi se osigurala najoptimalnija aerodinamična svojstva.

Rezultat ovih testiranja je odličan koeficijent otpora zraka od 0,28 što će pripomoći ovom automobilu da ostvari autonomiju veću od 400 km prema WLTP-u. Podsjetimo, ovaj će model biti opremljen 95 kWh baterijom ugrađenom u podnicu.

Jedna od stavki koja će pripomoći E-Tronu su svakako opcijske kamere umjesto standardnih bočnih retrovizora (koje će biti dostupne u onim zemljama gdje propisi to dopuštaju). Drugim riječima, tzv. Virtualni retrovizori su dobrim dijelom zaslužni za smanjenje otpora zraka (i buke) jer su svojom površinom manji od standardnih i ukupna širina vozila je njihovom ugradnjom smanjena za 15 cm. Ove kamere reproduciraju sliku na unutrašnje OLED zaslone (smještene između prednje armature i vrata), a vozačima će se nuditi nekoliko opcija prikaza, npr. za vožnju na otvorenoj cesti, za parkiranje i sl.

Također, vrijedi reći i da je podnica u potpunosti zatvorena i navodno površinom slična loptici za golf što dodatno pospješuje strujanje zraka bolje nego u potpunosti ravna površina. Tu je i “aktivna” maska s električno pomičnim otvorima koji prema potrebi mogu poboljšati hlađenje pojedinih dijelova pogonskog sklopa pa čak i usmjeriti zrak prema prednjim kotačima, odnosno kočnicama. Nadalje, standardni zračni ovjes će spuštati podnicu automobila za 26 mm pri brzinama većim od 120 km/h. Posebno su prilagođeni i kotači, a dakako da je riječ o gumama s niskim otporom kotrljanju.

Službena premijera ovog automobila će se održati 30. kolovoza, a do tada će iz Audija vjerojatno stići dodatne informacije, fotografije i video zapisi.

Podijeli:
1