Aston Martin Valkyrie AMR Pro – ekstremniji od ekstrema

Aston Martin Valkyrie AMR Pro – ekstremniji od ekstrema

Osim cestovnog modela Valkyrie Aston Marin najavljuje i početak proizvodnje trkaće inačice, po snazi i performansama usporedive s bolidima Formule 1

Kada je, prije više od četiri godine, najavljen originalni Aston Martin Valkyrie, bilo je jasno da je riječ o prilično ambicioznom i vrlo ekstremnom hiperautomobilu koji će probiti određene granice u tom području. Serijska proizvodnja tog modela, iako u ograničenoj količini, još uvijek nije započela, a Aston Martin je najavio i još napredniju, bržu, lakšu i po svemu radikalniju inačicu Valkyriea.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Puno ime ovog vozila je Aston Martin Valkyrie AMR Pro, a cilj mu je biti ultimativni hiperautomobil spreman da prođe krug staze na utrci 24 sata Le Mansa za 3 minute i 20 sekundi – što je tek tri sekunde sporije od rekorda te utrke. AMR Pro je, dakle, trkaća verzija Valkyriea namijenjena isključivo stazi, s drugačijim setupom i proporcijama, boljom aerodinamikom i manjom težinom.

Bez Rimčevog hibrida

U “rezanju” i pripremi za obaranje trkaćih rekorda Valkyrie AMR Pro je ostao i bez hibridnog pogona (koji je za izvorni model razvijan u Rimac Automobilima), pa ga tako pogoni “samo” atmosferski V12 Cosworthov motor s 1.000 konjskih snaga. Šasija mu je 380 mm duža i 96 mm šira od originala, a aerodinamički paket dodaje još 266 milimetara “spojlera”. Sveukupno, ova verzija se ponosi s dvostruko većim downforceom nego kod cestovnog Valkyriea, a imat će mogućnost stvarati (i izdržati) lateralna ubrzanja u zavojima od čak 3G.

Valkyrie AMR Pro bi, prema tvrdnjama iz britanske kompanije, trebao imati performanse na stazi usporedive s bolidima Formule 1. Sljedeći korak, nakon što su načinjeni prototipi i računalne simulacije, jest testiranje vozila, u kojem će sudjelovati i Aston Martinov F1 tim zajedno sa svojim vozačima (Sebastian Vettel i Lance Stroll).

Britanci najavljuju da će proizvesti tek 40 primjeraka ovog bolida, plus dva prototipa. Prve isporuke kupcima, koji će imati priliku personalizirati svaki dio vozila, trebale bi započeti već krajem ove godine. Cijena pojedinog primjerka će se najvjerojatnije kretati oko 3,5 milijuna dolara.

Podijeli:
1