90 godina kočnica tvrtke Bosch


Neosporno je da su kočnice bile prve i najvažnije od svih sigurnosnih komponenti na vozilu. Već u 1920-ima kočnice motornih vozila jedva su se nosile s učinkom motora i težinom ondašnjih vozila. Zračna servo kočnica koju je Bosch predstavio 1927. znatno je poboljšala sigurnost na cesti.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Zahvaljujući tom izumu zaustavni je put gospodarskih vozila smanjen za jednu trećinu. Godinu kasnije, Bosch je uveo podršku za kočnice, kompaktan sustav pomoći pri kočenju za osobne automobile. boschovi inženjeri čak su i postavili temelj za moderne sustave protiv blokiranja kotača pri kočenju 1936. kada je tvrtka prijavila patent za Mehanizam za sprječavanje blokiranja kotača motornog vozila.
No, tek je 1978. snaga digitalne tehnologije omogućila serijsku proizvodnju ABS sustava (sustav protiv blokiranja kotača). Boschovi izumi poput ABS sustava, sustava za kontrolu proklizavanja TCS predstavljenog 1986. (koji je temeljen na ABS-u) te elektroničkog programa stabilnosti ESP koji je plasiran 1995, do danas su postali najvažnije komponente automobilske sigurnosti.
Inovativni izumi tvrtke Bosch za sve kočničke komponente

Inženjeri tvrtke Bosch već 90 godina postavljaju nove standarde za veću sigurnost automobila putem tehničkih inovacija, izuma i patenata za kočničke sustave. Sustavi za sprječavanje blokiranja kotača danas su standardna karakteristika inženjeringa motornih vozila, a elektronički program stabilnosti (ESP) zakonski je obavezan u nekoliko zemalja.
Osim navedenih elektroničkih sustava, boschove su inovacije također poboljšale sigurnosne karakteristike svih ostalih kočničkih komponenti. Primjerice, 1983. lijevani su kočnički diskovi s visokim udjelom ugljika znatno poboljšali rezultate kočenja vozila velike snage. Nekoliko je inovacija između 2001. i 2012. također utjecalo na razvoj kočničkih čeljusti.
Bosch je 2016. predstavio inovativne kočničke tekućine visokog učinka ENV6 i ENV4 koje osiguravaju brzu reakciju i pouzdan učinak suvremenih sustava kočenja.
Mješavina je najvažnija: novi pripravci za trenje za kočničke pločice

Koristeći se inovativnim proizvodnim tehnikama i novim kombinacijama materijala, Bosch konstantno napreduje na području kočničkih pločica. Naposljetku, one moraju prenijeti silu kočenja na pouzdan način i tako sigurno usporiti vozilo. Pri razvoju kočničkih pločica nužno je uzeti u obzir cestovne propise koji se znatno razlikuju među državama, kao i ograničenja brzine i propise za zaštitu okoliša.
Kako bi odgovorio na specifične regionalne zahtjeve, Bosch proizvodi mnogo različitih vrsta kočničkih pločica koje uglavnom premašuju te zahtjeve. Primjerice, američke su savezne države Washington i Kalifornija 2010. donijele zakone kojima je cilj smanjiti količinu bakra korištenog za izradu kočionih pločica. Slijedom toga boschovi su inženjeri razvili spoj za kočione pločice bez bakra što su bile prve takve kočničke pločice na tržištu osam, godina prije nego zakoni stupe na snagu. Prijava za patent prvi je put podnesena 2014.
Uz to, Bosch čak i na tržištu Europske unije nudi kočničke pločice bez bakra, premda one još nisu zakonski obavezne.