25 godina tvrtke Bosch u Hrvatskoj

25 godina tvrtke Bosch u Hrvatskoj

Robert Bosch GmbH je tvrtka koju vjerojatno ne treba posebno predstavljati. Naime, pored činjenice da je u Zagrebu sa svojim proizvodima bila prisutna još davne 1922, ova renomirana tvrtka sada obilježava četvrt stoljeća prisutnosti u Republici Hrvatskoj.

Svoju doista vrijednu obljetnicu, Bosch je odlučio proslaviti u krugu uzvanika i predstavnika medija, a u sklopu ove proslave organizirana je izložba, kojom je na slikovit način prikazana povijest Boscha ali i eksponati novih tehnologija budućnosti kao što su robot Rexroth APAS koji je fleksibilan i mobilan, a koji se koristi u pametnim tvornicama industrije 4.0 kao pomoć ljudima jer preuzima monotone i jednostavne zadatke te bubble car pomoću kojeg je prikazana budućnost rada u boschovim servisnim radionicama za vozila. U budućnosti će se uz naočale za virtualnu stvarnost i odgovarajuću aplikaciju jednostavno detektirati kvar na vozilu.

Indego 400 Connect – autonomna kosilica kojom će od 2019. biti moguće upravljati glasom putem sustava Amazon Alexa
Bosch je pokrovitelj SOS dječjeg sela Lekenik

Tvrtka Robert Bosch d.o.o. je osnovana 11. ožujka 1993. ali prvi proizvodi Boscha su se u Zagrebu mogli naći još daleke 1922. godine u jednoj trgovini u Martićevoj ulici u Zagrebu. “Kroz svoje djelovanje, od samih početaka Bosch razvija tehnologiju dostupnu za svakodnevnu upotrebu olakšavajući ljudima život i omogućavajući više vremena za kvalitetnije i zabavnije sadržaje. Tehnologija je glavni pokretač rasta i razvoja naše tvrtke, ona je naš zajednički posao, naša strast i ono što nas obilježava u Hrvatskoj već 25 godina”, izjavila je Mirsada Kudrić direktorica tvrtke Bosch za Hrvatsku i Sloveniju.

Bosch Hrvatska, osnutak i razvoj

Tvrtka Bosch Hrvatska od osnutka 1993, neprestano povećava prodaju, koja je 2017. dosegla 409,2 milijuna Kuna (oko 55 milijuna Eura) bilježeći time blagi porast u odnosu na prethodnu godinu. Broj zaposlenika u Hrvatskoj u 2017. godini iznosio je oko 70, a očekuje se da će ta brojka ostati na sličnoj razini i u 2018. Uspostavljena je široka mreža kupaca čiji broj danas prelazi 600 lokalnih klijenata u Hrvatskoj.

Tvrtka neprestano širi svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj, tako je Bosch Hrvatska 2004. preuzela vođenje poslovanja u Bosni i Hercegovini, a 2014. i u Sloveniji. Slijedom praćenja novih tehnoloških trendova i želje da se tržištu ponudi dodatnu vrijednost i probudi entuzijazam za novim tehnologijama, Bosch je u Hrvatskoj otvorio poseban odjel Pametna rješenja 2016. godine.

Bosch lansira inovativne proizvode na tržištu Hrvatske

  • Bosch je u Hrvatskoj u 2017. godini predstavio niz inovativnih proizvoda kao što je Indego 400 Connect, najučinkovitija automatska kosilica na tržištu s kojom se zahvaljujući sustavu Connected Technology jednostavno može upravljati putem pripadajuće aplikacije. Također će od 2019. jednostavnim ažuriranjem softvera biti moguće i glasovno upravljanje kosilicom preko glasovnog asistenta Amazon Alexa.
  • Klijenti u industriji i potrošači toplinske energije sve više traže tehnološka rješenja koja pružaju komfor i sigurnost, a pri tome štede na energiji i troškovima. Zbog toga je boschov odjel Toplinske tehnologije lansirao Bosch EasyControl CT 200, pametni regulator s pripadajućom aplikacijom koji omogućava da u svakom trenutku korisnik regulacijskog uređaja može dobiti pregled predvidive potrošnje energije za što bolju uštedu.
  • Odjel Bosch Building Technologies na tržište je uveo konferencijske sustave Dicentis. Zahvaljujući najinovativnijim tehnologijama Dicentis Interpreter desk omogućava simultano prevođenje do 100 jezika na višejezičnim konferencijama, sastancima i prezentacijama.
  • Svakom autoservisu potreban je višefunkcijski tester koji sadrži sve potrebne “alate” za pronalaženje i otklanjanje smetnji u radu automobila. Zbog toga za odjel autoopreme Bosch izdvaja KTS 250, tester za neovisne servise, koji se brzo instalira a može poslužiti i kao drugi uređaj za mobilnu primjenu.
Zgrada u kojoj je bilo prvo zastupništvo tvrtke Bosch (Zagreb, Gundulićeva 17)

Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj

Društvena odgovornost jedna je od boschovih temeljnih vrijednosti. Sljedeći viziju osnivača, Bosch svih 25 godina neprestano provodi društveno odgovorne projekte u Hrvatskoj. Najvažniji projekti uključuju dugogodišnju suradnju sa SOS Dječjim selom Lekenik, potom suradnju sa s Tehničkim muzejom Nikola Tesla u Zagrebu i niz drugih projekata koji se najčešće odnose na djecu kojoj je potrebna pomoć i podršku tehničkim školama. Početkom ove godine, Bosch je bio jedan od glavnih pokrovitelja hrvatskoj ekipi na amaterskom reliju Budapest-Bamako. Team Tesla, uspio je završiti ovogodišnje izdanje relija Budapest-Bamako te su ovim činom postali prvi na svijetu koji su električnim automobilom prešli Saharu i završili jedan afrički reli.

Bosch Grupa: poslovni izgledi za 2018.

Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, tvrtka je ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardu Eura. To predstavlja povećanje od 6,8 posto, ili 8,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što ukupno iznosi oko 1,2 milijarde Eura. Bosch želi i dalje rasti u 2018. godini, unatoč zahtjevnom gospodarskom okruženju. Grupa Bosch očekuje da će prihod od prodaje u 2018. godini porasti za 2 do 3 posto.

1